osmoseapparaat
osmoseapparaat
hallo
ik wil een osmose apparaat kopen, ik kwam deze tegen op internet,
http://www.osmoseapparaat.nl/Osmose+app ... Pure+50+BA
nu wil ik vragen of julie denken dat dit een goede is of niet.
gr sam
ik wil een osmose apparaat kopen, ik kwam deze tegen op internet,
http://www.osmoseapparaat.nl/Osmose+app ... Pure+50+BA
nu wil ik vragen of julie denken dat dit een goede is of niet.
gr sam
juwel record 110
amazone
amazone
Re: osmoseapparaat
Geen ervaring met dat soort aparaten, maar waarom wil je eigenlijk osmose water?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
ik heb een amazone bak en de kh moet dus rond de 6 zijn, maar dat weet jij wel
dit is vrij lastig als je kraanwater een kh van 16 heeft, ik kan bij mijn aquarium winkel water halen maar dat is zoon getil, ph min heb ik ook wel gebruikt maar daar heb je dan heel veel van nodig en dat is vrij duur de gh gaat daar door ook niet omlaag,
darom dus:P
gr sam
dit is vrij lastig als je kraanwater een kh van 16 heeft, ik kan bij mijn aquarium winkel water halen maar dat is zoon getil, ph min heb ik ook wel gebruikt maar daar heb je dan heel veel van nodig en dat is vrij duur de gh gaat daar door ook niet omlaag,
darom dus:P
gr sam
juwel record 110
amazone
amazone
Hier zit met het probleem dat het te laag is/was, was onder de 2 gezakt en net was het weer 3.
Ben nu al een paar weken bezig met KH plus van HS en schijnt eindelijk te gaan werken.
KH uit de kraan was 6 en is tegenwoordig 4.
Ben nu al een paar weken bezig met KH plus van HS en schijnt eindelijk te gaan werken.
KH uit de kraan was 6 en is tegenwoordig 4.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Heb ik ook nog nooit gebruikt, weet wel dat je heel wat afval water hebt tijdens de productie van het osmose water.
de kh van osmose water is als het goed is 0, je kan de kh dan van het afval water meten en zo kun je uitrekenen hoeveel afvalwater je weer bij het osmose water moet doen om het op 6 te krijgen, volgensmij zit er nu ook een soort kraantje op dat het automqatich menkt.
maar is er niemant die ervaring heeft met dit merk en deze wepwinkel?
gr sam
maar is er niemant die ervaring heeft met dit merk en deze wepwinkel?
gr sam
juwel record 110
amazone
amazone
ik heb mn osmose apparaad, heele snelle cerfice.
de vissen kunnen gewoon in osmose water zwemmen of niet, (buite de kalk natuurlijk)
ik meng osmose nu met kraanwater tot de goede kh, en temperatuur. is dit genoeg voor de vissen??
of moet er nog meer bij.
gr sam
de vissen kunnen gewoon in osmose water zwemmen of niet, (buite de kalk natuurlijk)
ik meng osmose nu met kraanwater tot de goede kh, en temperatuur. is dit genoeg voor de vissen??
of moet er nog meer bij.
gr sam
juwel record 110
amazone
amazone
in puur osmosewater houden ze het volgens mij niet lang uit, maar als je het mengt met kraanwater kun je de waarden bereiken die je wilt hebben.
Of het genoeg is voor de vissen.. dat ligt natuurlijk aan de vissen die je hebt.
Of het genoeg is voor de vissen.. dat ligt natuurlijk aan de vissen die je hebt.
275x65x60
zuid amerika, ik heb een kh van 4-6.
dit lijkt me goed of niet.
ik bedoel meer van die water berijders, is dat nodig bij osmose water??
gr sam
dit lijkt me goed of niet.
ik bedoel meer van die water berijders, is dat nodig bij osmose water??
gr sam
juwel record 110
amazone
amazone
Bij osmose water is dat niet echt nodig als je zoiets als aquasafe bedoeld. Maar omdat je het osmose water aanmengt met kraanwater zou het wel nodig kunnen zijn. Ligt er een beetje aan hoeveel kraanwater je uiteindelijk moet bijmengen en de kwaliteit daarvan.
oke, ja zoiets, of easy life vfm dat is tog ook zo iets??
ik heb 2/3 osmose en 1/3 kraan,
ik heb vroeger nooit berijders gebruikt, (voor dat ik een osmose apparaat had)
gr sam
ik heb 2/3 osmose en 1/3 kraan,
ik heb vroeger nooit berijders gebruikt, (voor dat ik een osmose apparaat had)
gr sam
juwel record 110
amazone
amazone
Dat is meer een filterproduct dacht ik. Maar goed ik geloof niet dat waterbereiders nodig zijn, eerder plantenvoeding zou je zeggen als er planten in gaan komen.
-
no_mans_land
- 0-200

ik zit ook met amazone bak, pauwogen en geo's, en vissen zitten al 5jaar op gewoon kraanwater... wekelijks laat ik er 10à15cm water uit en vul die via de termokraan op 28° terug bij... visjes doen het lekker, ik kan zegge dat mijn geo's (welke toch een vrij moeilijke vis voor op kleur te houde is ) er vrij goed uit zien...
ik gebruik/ of de vorige eigenaar, niets van waterbereiders zoals aquasafe, ed...
mvg Dave
ik gebruik/ of de vorige eigenaar, niets van waterbereiders zoals aquasafe, ed...
mvg Dave