misschien is dit een enorm stome vraag maar ik heb er nog niks over gelezen.
spa rood (en ander koolzuur houden de dranken) bevatten koolzuur of kooldioxide, kooldioxide is co2.
kun je dan niet gewoon iedere dag wat spa rood in je aquarium doen??
gr sam
spa rood.
Re: spa rood.
De koolzuur die zo opgenomen zou worden in de bak lijkt me echt heel minimaal, denk haast zelfs niet noemenswaardig.
Trek maar eens een fles open en ik denk dat er dan al een behoorlijk portie co2 verdwijnt.
En het is mineraal water, die andere mineralen zouden die eigenlijk goed zijn voor je bak?
Ik zelf houd het in ieder geval wel bij easylife easycarbo, denk verhoudingsgewijs ook voordeliger.
Trek maar eens een fles open en ik denk dat er dan al een behoorlijk portie co2 verdwijnt.
En het is mineraal water, die andere mineralen zouden die eigenlijk goed zijn voor je bak?
Ik zelf houd het in ieder geval wel bij easylife easycarbo, denk verhoudingsgewijs ook voordeliger.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
zou iemand mischien een keer het co2 gehalte willen meten van spa rood?? (kh / PH)
ik heb zelf niet die testjes
het verschil met easycarbo is dat bij easy carbo de planten niet zo mooi gaan bubbelen.
mineralen, ja volgensmij is spa gewoon water uit het plaatsje 'spa' er zit denkik niet zo veel bij.
bar-le-duc komt volgensmij uit utrecht of zo.
gr sam
ik heb zelf niet die testjes
het verschil met easycarbo is dat bij easy carbo de planten niet zo mooi gaan bubbelen.
mineralen, ja volgensmij is spa gewoon water uit het plaatsje 'spa' er zit denkik niet zo veel bij.
bar-le-duc komt volgensmij uit utrecht of zo.
gr sam
juwel record 110
amazone
amazone
-
Gerard_zzz
- 0-200

volgens mij is het een dure zaak als je met spa genoeg co2 in je bak wilt krijgen . Bij een CO2-installatie gaan de belletjes meestal 1 voor 1 door een reactor om het zo lang mogelijk in contact te houden met water zodat er zoveel mogelijk op kan lossen. De belletjes van spa gaan in een keer naar het oppervlakte en dan is het weg. Het Co2 meten van spa heeft geen zin, elk bubbeltje is CO2, belangrijker is wat er van in je aquariumwater achterblijft. Stel dat het wel zou gaan, dan heb je ook nog het probleem dat je het heel moeilijk kunt doseren. Ik neem aan dat je ook niet de hele dag met de spafles boven je bak blijft staan voor als het CO2 niveau weer gedaald is. Kortom: leuk idee, al vaker door mensen geopperd maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand het met succes heeft toegepast. :-)
jammer, tog maar bio co2,
ik ben u met bio co2 een beetje aan het spelen.
gr sam
ik ben u met bio co2 een beetje aan het spelen.
gr sam
juwel record 110
amazone
amazone
ik heb ooit eens een analyse gelezen van dit probleem.
daar kwam uit dat er wel een goedkoopie merk was waarmee je dit kon doen... weet niet meer welke.
maar dat de duurdere merken zoveel mineralen toevoegen dat de KH echt skyhigh is...
en dat er ook bepaalde mineralen in zitten waar meeste vissen niet zo van houden.
maar die zaten dus niet in dat goedkoopie merk...
daar kwam uit dat er wel een goedkoopie merk was waarmee je dit kon doen... weet niet meer welke.
maar dat de duurdere merken zoveel mineralen toevoegen dat de KH echt skyhigh is...
en dat er ook bepaalde mineralen in zitten waar meeste vissen niet zo van houden.
maar die zaten dus niet in dat goedkoopie merk...
Ik heb dan weer wel de test setjes maar geen spa rood