Hallo allemaal,
Om 19.30 a 20.00 gaan de planten in rust, knoppen gaan dicht zeg maar. Moet ik dan ook mijn verlichting uitschakelen,of maakt dit niet uit. Ik heb ze nu branden van 09.00 tot 21.00. Ik wil graag 's avonds ook van mijn bak genieten. Trouwens mijn discussen zijn zo rond die tijd ook niet meer zo actief. Dus moet ik de natuur volgen met mijn belichtingstijden, of mag ik hier ook van afwijken?
verlichting en gedrag planten
Re: verlichting en gedrag planten
Mag je best van afwijken hoor.
Hier gaat 1 lamp om 7.45 aan, de andere 2 om 08.00 en om 21.35 gaat mijn blauwe led spotje aan, om 21.40 gaan er 2 lampen uit en om 22.00 gaat de laatste lamp uit. De blauwe leds gaan vervolgens om 8.10 weer uit.
Hier gaat 1 lamp om 7.45 aan, de andere 2 om 08.00 en om 21.35 gaat mijn blauwe led spotje aan, om 21.40 gaan er 2 lampen uit en om 22.00 gaat de laatste lamp uit. De blauwe leds gaan vervolgens om 8.10 weer uit.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Re: verlichting en gedrag planten
De planten passen zich wel enigzins aan volgens mij als je een vast ritme hebt in je verlichtingsduur. Een paar uur voor het donker word gaan ze dicht of in "slaapstand", althans dat is wat ik ervaar.