Nu heeft mijn visboer mij aangeraden om over turfgranulaat te gaan filteren, maar dat bleek niet voldoende te zijn,dus terug naar de visboer, die me ph/kh minus van HS meegaf. Nu is dat spul op, en mijn waarde's zijn eigenlijk nog te hoog ( ph 8 en kh tussen de 10 en17 , gemeten met teststrips van HS. Ik vindt al die middeltjes eigenlijk maar niks, maar ja soms moet je wel. Nu zat ik te denken als ik mijn binnenfilter nu voor zie van amandelblad, en misschien los in de bak nog een blad, dan heb ik samen met mijn buitenfilter waarmee ik dus over turfgranulaat filter misschien helemaal geen andere middeltjes meer nodig.
amandelblad
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

amandelblad
Hallo allemaal, hier weer een vraagje, Ik ben een beetje aan het stoeien met de ph en kh waardes in mijn discusbak.
Nu heeft mijn visboer mij aangeraden om over turfgranulaat te gaan filteren, maar dat bleek niet voldoende te zijn,dus terug naar de visboer, die me ph/kh minus van HS meegaf. Nu is dat spul op, en mijn waarde's zijn eigenlijk nog te hoog ( ph 8 en kh tussen de 10 en17 , gemeten met teststrips van HS. Ik vindt al die middeltjes eigenlijk maar niks, maar ja soms moet je wel. Nu zat ik te denken als ik mijn binnenfilter nu voor zie van amandelblad, en misschien los in de bak nog een blad, dan heb ik samen met mijn buitenfilter waarmee ik dus over turfgranulaat filter misschien helemaal geen andere middeltjes meer nodig.
Re: amandelblad
Ik kan je wel aan 2 of 3 bladeren helpen.
Porto +envelop +2 euro.+3.20 euro.
Als je het goed keurt.
En waarom gebruik je geen osmose?
Porto +envelop +2 euro.+3.20 euro.
Als je het goed keurt.
En waarom gebruik je geen osmose?
Laatst gewijzigd door warander op 20 jul 2009 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Amandelboombladeren zijn zeer goed voor discussen, maar heeft zo goed als geen invloed op je PH.
Ik heb er altijd wel 2 of 3 in de bak liggen.
Wat misschien ook wel kan helpen is kijken of je mooie stukken kienhout kan vinden, staat decoratief en geeft wat zuren af aan je water wat weer goed is voor je PH.
Verder gewoon lekker filteren over turf en het tijd geven.
Ik heb er altijd wel 2 of 3 in de bak liggen.
Wat misschien ook wel kan helpen is kijken of je mooie stukken kienhout kan vinden, staat decoratief en geeft wat zuren af aan je water wat weer goed is voor je PH.
Verder gewoon lekker filteren over turf en het tijd geven.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Inderdaad,dat is ook goed.
Heb zelf ook grote stukken,in de bakken.
Heb zelf ook grote stukken,in de bakken.
-
rudmer50
Onderwerp auteur
- 0-200

Osmose lijkt me zo'n gedoe, en alsik het met filtermateriaal beter kan krijgen, doe ik dat liever.