Condens ONDER het aquarium!

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
MartijnG
0-200
0-200

Condens ONDER het aquarium!

Bericht door MartijnG »

Wie heeft met het volgende enige ervaring?

Je hebt weleens dat er wat condens vanuit je kap, via het glas, naar beneden loopt. nou ja okee denk je gelukkig is hij niet lek ik haal het water van het glas en ik ga weer verder met m'n leven :D Totdat.......Je merkt dat het fineer van de plank waarop je aquarium staat begint te bobbelen en los te laten:S!!!!!!!!

Ik denk dus nu dat er condens tussen het glas en de onderste zwarte rand is gelopen en dat nu lekker muf ligt te worden op de plank, en dus ook langzaam aan de plank steeds zwakker wordt....

Wie heeft hier ook wel eens last van (gehad)????????? En wat hebben jullie hier toen aan gedaan??

Met vriendelijke groeten,

Martijn:D
Vragen over de keuken van de vis?? stel ze mij en ik help je;)

Helaas komen tropische siervissen niet voor in mijn keuken...........

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Condens ONDER het aquarium!

Bericht door Kevin »

Heb in die strip ook wel is water gehad na wat geknoei maar niet dat het ging stinken. Volgens mij verdampte het op den duur gewoon.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

henkh
0-200
0-200

Re: Condens ONDER het aquarium!

Bericht door henkh »

Nooit gehad, maar ik zorg wel altijd dat ik nog een laag piepschuim heb tussen plank en aquarium die net een fractie oter is dan de plank, zodat de plank/tafel niet nat kan worden.

Zoals je het beschrijft, maar 1 remedie: aquarium leeg halen, nieuwe plank met een extra tussenlaag en opnieuw beginnen. Voor eventueel condens tussen kap en aquarium, zou je kunnen overwegen iets van een rubberstrip of siliconenlaagje, zodat het condens niet meer aan de buitenkant kan wegdruppen. Heb je trouwens wel afdekplaatjes in je kap zodat het condens weer terugvloeit in het aquarium? Voorkomt een hoop gezeur hiermee en is ook nog eens goed voor vissen die gevoelig Zijn voor temp=verschillen tussen water en luchtoppervlak.