en waarheen?
Ik heb 2 Pterygoplichthys pardalis (L021) (mannetje en vrouwtje) maar ze worden me te onrustig in de bak. Planten blijven niet staan en de discussen schrikken er regelmatig van met schaafwondjes als gevolg.
Deze vissen worden om en nabij de 60 cm, dus een grote bak moeten ze hebben! De LFS wilde ze niet hebben. Zat ook al opgescheept met een behoorlijk aantal grote L nummers. Hij ging ze binnenkort misschien richting Dierentuin Emmen brengen.
Welke andere opties zijn er om deze vissen weg te doen? Ik hoef er niets voor te hebben!
Hoe het beste deze vissen weg te doen
Re: Hoe het beste deze vissen weg te doen
Marktplaats, daar zitten altijd wel liefhebbers die zitten de azen op zulke grote vissen. En als het dan nog voor niks is, staan ze in de rij meestal.
Hier op het forum zetten en op marktplaats.
Zeker als je er bij zet dat ze gratis op te halen zijn....
Zeker als je er bij zet dat ze gratis op te halen zijn....
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Maarten
Onderwerp auteur
Ok, zal mijn best doen. Maar dan de volgende vraag. Hoe kan ik deze beesten er het makkelijkste uitvangen? Ze zijn watervlug en verschuilen zich heel erg goed 
Bak een stukje leeghalen en proberen je bak / plek waar de vissen zitten kleiner maken dmv bv een stuk plexiglas.
Heb niet zo'n zwembad als jij, hier lukt het vaak met 2 schepnetjes.
Maar vaak kost je dat wel een renovatie van je bak
.
Weet niet of je er haast mee heb, maar je discussen doen het schijnbaar weer goed en zo'n actie kan behoorlijk stressvol zijn.....
Ik zou er even een maandje mee wachten.
Heb niet zo'n zwembad als jij, hier lukt het vaak met 2 schepnetjes.
Maar vaak kost je dat wel een renovatie van je bak
Weet niet of je er haast mee heb, maar je discussen doen het schijnbaar weer goed en zo'n actie kan behoorlijk stressvol zijn.....
Ik zou er even een maandje mee wachten.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Maarten
Onderwerp auteur
Nou, op zich geen haast mee. Maar omdat de discussen nu toch al wat minder weerstand hebben (lijkt me tenminste) kunnen ze de schaafwondjes ook niet gebruiken 
Ik zal ze eens proberen rustig uit te scheppen en in mijn andere bak doen. Als het niet rustig lukt, nog maar eens kijken hoe het wel zou kunnen.
Ik zal ze eens proberen rustig uit te scheppen en in mijn andere bak doen. Als het niet rustig lukt, nog maar eens kijken hoe het wel zou kunnen.
Ik plaatste altijd een grote filtermat in mijn aquarium waardoor hij al een stuk kleiner werd. Flink veel water eruit en dan bij cichliden de stenen nog. Dat lijkt veel werk, maar met een net proberen te vangen duurde uiteindelijk veel langer en veel meer stress voor de vis.