Hallo ik heb een vraagje in het verband met de dag dagelijkse bemesting
Ik bemest mijn aquarium elke dag met 15ml easy life profito nu is mijn vraag wanner doe ik dit het best als het licht uit is of aan misschien maakt het geen verschil ? graag hoor ik het van julie groetjes eyama
easylife profito
Re: easylife profito
Het best is volgens mij in de ochtend.
Zelf doe ik het altijd binnen 2 uur als de lampen aan zijn gegaan.
Alleen op de dag van verversen skip ik het, daar ik altijd wat EasyLife VFM na het verversen in de bak doet en dit heft de voeding stoffen op. Dus gewoon zonde van de voeding.
Zelf doe ik het altijd binnen 2 uur als de lampen aan zijn gegaan.
Alleen op de dag van verversen skip ik het, daar ik altijd wat EasyLife VFM na het verversen in de bak doet en dit heft de voeding stoffen op. Dus gewoon zonde van de voeding.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Bedankt kees maar wat bedoel je met skip ik gebruik ook vbfm als ik ververs
skippen = overslaan.
Als ik het goed begrijp doet hij het op die dag niet.
Als ik het goed begrijp doet hij het op die dag niet.
Juistem
.
Ik heb dan ook mijn wekelijks dosering verdeeld over 3 tot 4x in de week.
Anders gezegd, dag 1, verversen (geen plantenvoeding), dag 2, Profito, Carbo en ferro, dag 3, alleen carbo, dag 4 Profito en carbo, dag 5 verversen (discussen he). etc.
Zo ziet het er meestal uit.
Ik heb dan ook mijn wekelijks dosering verdeeld over 3 tot 4x in de week.
Anders gezegd, dag 1, verversen (geen plantenvoeding), dag 2, Profito, Carbo en ferro, dag 3, alleen carbo, dag 4 Profito en carbo, dag 5 verversen (discussen he). etc.
Zo ziet het er meestal uit.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
ok bedant allen groetjes eyama
Beste Kees,
Het kan wel hoor want, naast de tientallen andere positieve werkingen van Easy-Life vfm, zal het de voedingsstoffen die in het aquarium aanwezig zijn efficiënter naar de planten transporteren. Verder bevat het ook nog eens extra mineralen ter ondersteuning van de plantengroei.
Wanneer je ProFito aan het aquariumwater toegevoegt, dan is het beste een paar uur te wachten worden voor je Easy-Life vfm toevoegt. Anders zou Easy-Life vfm meteen allerlei stoffen gaan binden. Het is dan beter te wachten totdat de plantenvoeding verdeeld is.
Overigens is het inderdaad het beste om het toe te voegen in de ochtend, dan komt de fotsynthese opgang en zal de plant de voeding makkelijker opnemen, dus wat Kees doet is denk ik het juiste tijdstip.
Het kan wel hoor want, naast de tientallen andere positieve werkingen van Easy-Life vfm, zal het de voedingsstoffen die in het aquarium aanwezig zijn efficiënter naar de planten transporteren. Verder bevat het ook nog eens extra mineralen ter ondersteuning van de plantengroei.
Wanneer je ProFito aan het aquariumwater toegevoegt, dan is het beste een paar uur te wachten worden voor je Easy-Life vfm toevoegt. Anders zou Easy-Life vfm meteen allerlei stoffen gaan binden. Het is dan beter te wachten totdat de plantenvoeding verdeeld is.
Overigens is het inderdaad het beste om het toe te voegen in de ochtend, dan komt de fotsynthese opgang en zal de plant de voeding makkelijker opnemen, dus wat Kees doet is denk ik het juiste tijdstip.
Martin, inderdaad kan dit wel, vfm en na een paar uur plantenvoeding.
Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, het beste moment voor de voeding is in de ochtend.
Wanneer ik de bak in de ochtend gedaan heb, ben ik vaak pas tegen de eind van de ochtend klaar (avond mens
) en dan nog eens vfm erin. Dus voor het tijd is voor de plantenvoeding, zit ik al over de helft van de middag.
Vandaar dat ik op zo'n dag de plantenvoeding oversla.
Alleen, zoals je zelf ook al aangeeft, het beste moment voor de voeding is in de ochtend.
Wanneer ik de bak in de ochtend gedaan heb, ben ik vaak pas tegen de eind van de ochtend klaar (avond mens
Vandaar dat ik op zo'n dag de plantenvoeding oversla.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie