Hallo,
Ik weet niet of dat jullie dit probleem herkennen maar ik heb een Juwel rekord 80cm, en er komt zoveel condens van de kap af...........Ik wordt er helemaal gek van, iedere keer weer die rot kalkstrepen op het glas!!!
Nu mijn vraag heeft iemand hier een oplossing voor?, bijvoorbeeld een tochtprofiel o.i.d.
Khoor het graag.
Mvg,
Martijn
Condens!!
Re: Condens!!
Ken het probleem, heb er alleen nog geen echte oplossing voor gevonden. Iets van een rubber op het glas leggen zou het beste zijn, maar zie die maar is te vinden. Mag ook weer niet te dik zijn anders sluit de kap niet., er zou eigenlijk aan de onderkant van de deksel een soort flensje moeten zitten waardoor het water terug de bak ik loopt.
Een geheel andere oplossing zou kunnen zijn is om te voorkomen dat het gaat condenseren onder je kap door er wat luchtgaten in te maken aan de achterzijde.
Een geheel andere oplossing zou kunnen zijn is om te voorkomen dat het gaat condenseren onder je kap door er wat luchtgaten in te maken aan de achterzijde.
-
andredielissen
- 0-200

hallo, had hetzelde probleem met juwel panorama bak, heb bij de bouwmarkt van die kunstof platen gekocht,en gebruik die als dekruit op m`n bak, en niet te hoog bijvullen,waterhoogte net boven de onderrand van je lijst houden. ga je iets hoger,gaat het via de ruit lekken.
groetjes andre
groetjes andre
iK zelf heb een rekord 60, hier had ik ook altijd problemen mee maar ik heb mijn water spiegel gewoon verlaagt en om het aquarium heen met een stuk schilders tape zodat er geen licht onder door schijnt. ook heb ik een tocht strip geprobeerd en dit wou opzich wel maar na een paar x de kap er op en eraf te hebben gehaalt liet dit toch wel los, is natuurlijk constant vochtig maar wou opzich wel.
Ik zou je aanraden om eerst eens te kijken wat er gebeurt als je je waterspiegel verlaagt, als dit nog niet werkt zou ik dan daarna nog die tocht strip proberen
Ik zou je aanraden om eerst eens te kijken wat er gebeurt als je je waterspiegel verlaagt, als dit nog niet werkt zou ik dan daarna nog die tocht strip proberen
Dat is op zich een hele mooie oplossing, maar er zaten wel gaten in die plaat neem ik aan? Je water moet wel voldoende zuurstof op kunnen nemen.andredielissen schreef:hallo, had hetzelde probleem met juwel panorama bak, heb bij de bouwmarkt van die kunstof platen gekocht,en gebruik die als dekruit op m`n bak, en niet te hoog bijvullen,waterhoogte net boven de onderrand van je lijst houden. ga je iets hoger,gaat het via de ruit lekken.
groetjes andre
-
MartijnG
Onderwerp auteur - 0-200

Bedankt voor alle reacties heb nu 1 van mijn luikjes iets openliggen en dat scheelt toch ook al wel heel wat. In de toekomst toch nog wel wat gaten maken denk aan de achterkant iets mooier.
Mvg,
Martijn
Mvg,
Martijn
Vragen over de keuken van de vis?? stel ze mij en ik help je;)
Helaas komen tropische siervissen niet voor in mijn keuken...........
Helaas komen tropische siervissen niet voor in mijn keuken...........
je hebt ook van die kleine ventilatoren die je ook wel ziet bij computers
heb ik laatst ook bij iemand gezien had hij verwerkt in de achterkant van de klep en dan om de zoveel tijd even aan
zo voorkwam hij condens
mvg sjouke
heb ik laatst ook bij iemand gezien had hij verwerkt in de achterkant van de klep en dan om de zoveel tijd even aan
zo voorkwam hij condens
mvg sjouke