Mijn juwel vissen bestand

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Rob
0-200
0-200

Mijn juwel vissen bestand

Bericht door Rob »

Ik heb nu in mijn juwel rekord 120: 12 koperzalmen, 7 roodneuzalmen en 5 kersenbuiken

Die kersen buiken gaan weg heb het helemaal met hun gehad maar nu is de vraag kan e hierna nog een makkelijk niet levendbarende vis bij?
garnalen slakken en krabben heb ik al!

De grond is van fijn zand maar niet te fijn de planten bestand is welke ik weet javavaren de rest weet ik niet maar het ziet er kaal en dood uit (komt door de kersenbuiken eten m'n planten op :evil: ) Maar hebben jullie leuke ideen?

Zal straks een foto maken maar schrik niet!
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Dante
600-800
600-800

Re: Mijn juwel vissen bestand

Bericht door Dante »

iets van modderkruipers/algeneters?
meervallen e.d. kunnen er denkik makkelijk bij

Onderwerp auteur
Rob
0-200
0-200

Bericht door Rob »

Dante schreef:iets van modderkruipers/algeneters?
ik heb al eens meervallen gehad was ik niet zo blij mee
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

rob schreef:
Dante schreef:iets van modderkruipers/algeneters?
ik heb al eens meervallen gehad was ik niet zo blij mee
Dan heb je het verkeerde soort gehad :D Voor jouw bak zou een groepje Corydoras meervallen wel erg leuk zijn hoor. Die doen geen vlieg kwaad, zijn op een hele leuke manier actief als je ze in een groep houdt, en vaak nog mooi ook (vind ik dan, kwestie van smaak). Samen met de Kersenbuiken is dat dan niet zo'n gelukkige combi, die gaan elkaar denk ik wel in de weg zitten.

Otocinclusjes kunnen wél prima in je bak, die beperken zich niet tot de bodem, maar zitten door de hele bak heen, maar wel altijd op het substraat (bodem, hout, stenen, wand, ruiten). Eten ook nog algen, als ze niet teveel voer krijgen tenminste.

Even wat opbouwende kritiek: het feit dat je de Kersenbuiken nu wegdoet omdat je ze niet meer leuk vind is wel aan jezelf te wijten, in mijn ogen. Als je er gewoon een koppel van had gehouden, dan had je er misschien heel anders tegenaan gekeken (hoewel een koppel ook flink dominant kan zijn in een bak, hoor). Het zijn wél cichliden natuurlijk ;)

Onderwerp auteur
Rob
0-200
0-200

Bericht door Rob »

Serge ik had al 2 koppels in die bak maar ze maken mijn vissen af nou ze stressen ze zwaar waardoor ze doodgaan en ze eten m'n planten op terwijl ik voldoende eten geef (kom ik nog op terug)

diegenen die ik in mijn bak had was: Otocinclus affinis
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Dat bedoel ik dus... 2 koppels maar liefst? Dat gaat echt niet in een meterbak hoor, met twee koppels zal je misschien in een 2-meter bak nog wel problemen hebben. De reden dat ze alles en iedereen aanpakken is omdat ze een territorium willen afzetten. In een meterbak is gewoonweg geen plek voor twee territoria. Ik kan me voorstellen dat je ze kwijt wilt, maar ik vermoed dat als je één koppel overhoudt, en de rest wegdoet, de zaak een stuk rustiger zal zijn. Mocht dat ook niet gaan, kan je altijd nog het laatste koppel wegdoen.

Onderwerp auteur
Rob
0-200
0-200

Bericht door Rob »

ik heb ze allebij een in aparte bak gedaan allebij in een juwel rekord 70

dus waren ze niet allemaal in 1 bak maar in 2
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Aha :D Man en vrouw hebben echtelijke ruzie gekregen dan ;) Ja, dat kan ook nog bij deze visjes, en flink ook! Ze zijn niet veeleisend in de zin van een Ramirezi, maar verder moet je wel beseffen waar je aan begint. Sterkte ermee :)