Ik voeg 2 keer per week profito en wekelijks carbo toe.
Mijn Echinodorus Bleheri wil echter niet zo goed de hoogte in. Hij groeit matig.
Kan ik hem soms beter aan zn wortels bemesten?
de bleheri
-
Gerard_zzz
- 0-200

Re: de bleheri
dat klopt, een Echinodorus is een moerasplant. Van een kleibolletje bij zijn wortels zal hij beter groeien. Echte waterplanten nemen het meeste van de voeding via de bladeren op, moerasplanten het meeste via de wortels.
Maar is het niet zo dat eigenlijk alle aquariumplanten als moerasplant worden en dat ze zich na plaatsing volledig onderwater gaan aanpassen?
Carbo is voor elke dag.
Profito kan 1x in de week, zelf doe ik de wekelijkse dosis verdeeld over 3x per week.
Maar je kunt inderdaad altijd nog van kleibolletjes bij de wortels doen.
Profito kan 1x in de week, zelf doe ik de wekelijkse dosis verdeeld over 3x per week.
Maar je kunt inderdaad altijd nog van kleibolletjes bij de wortels doen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Vispark schreef:Maar is het niet zo dat eigenlijk alle aquariumplanten als moerasplant worden en dat ze zich na plaatsing volledig onderwater gaan aanpassen?
Dat zou zomaar kunnen aangezien de meeste aquariuplanten op het droge worden gekweekt en alleen met hun wortels nat staan. Bij sommige planten die terug slag duidelijk te merken als ze in de winkel net vers binnengekomen zijn, en dus nog niet aan water gewend zijn.
Maar de planten die de onderwatercondities gewend zijn halen toch de voeding ook uit het water en niet alleen uit de bodem of zie ik dat nu verkeerd?
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat wanneer je plant uit het water haalt deze een moerasplant wanneer hij gewoon rechtop blijft staan en een waterplant wanneer hij slap wordt als een vaatdoek.
De bleheri is zo slap als een vaatdoek als hij uit het water wordt gehaald.
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat wanneer je plant uit het water haalt deze een moerasplant wanneer hij gewoon rechtop blijft staan en een waterplant wanneer hij slap wordt als een vaatdoek.
De bleheri is zo slap als een vaatdoek als hij uit het water wordt gehaald.