Ik ben bezig met het oplappen van de rio na alle problemen.
De condities zijn verbeterd voor de plantengroei. Er is ook alg aanwezig terwijl die er voorheen niet was.
Wat ik wil is werken met Echinodorussen, Cryptocorines en een oerwoud van een zeer snel groeiende zuurstofplant.
Wat ik nu heb is een Echinodorus Bleheri, Echinodorus Ozelot, Crypto's geslacht onbekend en een iets wat wat weg heeft van een Cabombatype.
Nu is mijn bak 60 cm diep met 2 TL buizen. Is dit voldoende?
Daarbij gebruik ik Profito en Carbo, maar ik geloof dat Echinodorussen en Cryptocorines meer gebaat zijn bij wortelbemesting. Wat raden jullie aan?
groeicondities....mening gevraagd
-
Gast
Re: groeicondities....mening gevraagd
Een snelgroeiende oerwoudzuurstofwoekerplant 
http://www.petfish.net/articles/Aquatic ... /najas.php
Crypto's groeien onder de meeste omstandigheden en passen zich goed aan, vaak krijgen ze wel een terugslag en verslijmen de grote bladeren als je ze in je aquarium zet maar dat groeit vanzelf weer terug, dit geld ook voor echinodorussen.
Ik gebruik zelf kleibolletjes van Velda voor de vijver. Meestal druppel ik daar nog wat profito overheen en stop ze dan snel in de bodem voordat ze helemaal zacht geworden zijn en uit elkaar vallen.
Wat het licht betreft.. zou het gewoon eerst zo proberen. de crypto past zich wel aan en met een oerwoud aan zuurstof planten komt er zowiezo maar weinig licht op de bodem.
http://www.petfish.net/articles/Aquatic ... /najas.php
Crypto's groeien onder de meeste omstandigheden en passen zich goed aan, vaak krijgen ze wel een terugslag en verslijmen de grote bladeren als je ze in je aquarium zet maar dat groeit vanzelf weer terug, dit geld ook voor echinodorussen.
Ik gebruik zelf kleibolletjes van Velda voor de vijver. Meestal druppel ik daar nog wat profito overheen en stop ze dan snel in de bodem voordat ze helemaal zacht geworden zijn en uit elkaar vallen.
Wat het licht betreft.. zou het gewoon eerst zo proberen. de crypto past zich wel aan en met een oerwoud aan zuurstof planten komt er zowiezo maar weinig licht op de bodem.
Re: groeicondities....mening gevraagd
De oerwoudzuurstofwoekerplant staat helemaal in de hoek hoor. En ik snoei hem echt wel zodanig dat andere planten ook licht krijgen. Die rare cabomba achtige heeft werkelijk niks nodig om de bak uit te groeien. hihi.
Dus je stopt kleibolletjes tussen de wortels van de plant. Ik zit zelf sterk te denken om dat iig bij de echinodorus en mss ook bij de crytos te gaan doen.
Dus je stopt kleibolletjes tussen de wortels van de plant. Ik zit zelf sterk te denken om dat iig bij de echinodorus en mss ook bij de crytos te gaan doen.