Ik haal het topic even omhoog, daar ik een kroosplaag heb zitten in de rio...
De drijvende eikenbladvaren kan er waarachtig niet tegenop. En ik ook nog niet. Maar fmc is dat niet heel erg drastisch?
Kroos (plaag)
-
Anonymous
Re: Kroos (plaag)
FMC is ALTIJD drastisch !
Je moet alles er uit scheppen met een groot grof netje en als je jonge garnaaltjes of visjes hebt die ertussen zitten, jaag je ze eerst even naar de bodem door met je hand er doorheen te woelen.
in plaats van een netje kan je ook met een plaatje glas of plastic alles naar een kant duwen en dan het plaatje schuin omhoog halen. dan blijft er ook een heleboel plakken en nog minder kans dat er jongbroed tussen zit.
Je moet alles er uit scheppen met een groot grof netje en als je jonge garnaaltjes of visjes hebt die ertussen zitten, jaag je ze eerst even naar de bodem door met je hand er doorheen te woelen.
in plaats van een netje kan je ook met een plaatje glas of plastic alles naar een kant duwen en dan het plaatje schuin omhoog halen. dan blijft er ook een heleboel plakken en nog minder kans dat er jongbroed tussen zit.
-
Sander
Onderwerp auteur - 600-800

Ik heb nu voor genomen om elke x als ik wat water ga verversen om dan eventjes mijn netje er door te halen, dan hou ik het meeste nu wel in toon. heb vooral aan de randen nog wat kroos zitten maar het hele oppervlak gelukkig niet meer.
Kroos zijn toch ook van nut in de aqua?
Niet dat het goed is als je hele bak dichtslibt.
Niet dat het goed is als je hele bak dichtslibt.
-
Anonymous
Heb je ook wel gelijk in 
waterwereld.nu schreef:Eendekroos is recordhouder: het kan in 4 dagen verdubbelen! Op deze manier kan het de
oppervlakte volledig bedekken. Eendekroos groeit 20x zo snel als mais. Het plantje neemt dan grote hoeveelheden ammonia, nitriet of nitraat op en zuivert op zo´n manier het water.
Door het zonlicht te filteren voorkomt het dat algen de vijver laten dichtgroeien.
De voedingstoffen worden met de onderkant van de bladeren opgenomen: het worteltje
is vooral een anker waarmee het plantje zichzelf aan de andee plantjes vasthoudt
FF over FMC, het viel me toen op dat na een klein kuurtje FMC opeens de kroos was verdwenen en nog steeds eigenlijk. Maar of het echt door de FMC kwam, laat ik in het midden.
Het beste lijkt me inderdaad ook gewoon om het eruit te scheppen als het gaat woekeren.
En inderdaad, ook kroos heeft zijn functie, jammer dat het zo gauw woekerd.
Het beste lijkt me inderdaad ook gewoon om het eruit te scheppen als het gaat woekeren.
En inderdaad, ook kroos heeft zijn functie, jammer dat het zo gauw woekerd.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Tja...ik ga geen medicatie gebruiken zonder reden en al helemaal geen fmc.
Aangezien het kroos nut heeft voor wat betreft nitraat en nitriet mag het van mij uitbreiden en houd ik het gewoon bij. Het maakt ook een fijne schaduwplaats voor de discussen. Daar kan eikenblad niet tegenop.
Aangezien het kroos nut heeft voor wat betreft nitraat en nitriet mag het van mij uitbreiden en houd ik het gewoon bij. Het maakt ook een fijne schaduwplaats voor de discussen. Daar kan eikenblad niet tegenop.