vissen vervoeren?

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
bordeauxdog
200-400
200-400

vissen vervoeren?

Bericht door bordeauxdog »

doordat er bij mij in de buurt geen/weinig goede aquariumspeciaalzaken zijn en omdat ik vissen wil die niet overal te krijgen zijn zal ik genoodzaakt zijn om de vissen verder weg te moeten gaan halen.

hoe kan ik ze dan het beste vervoeren en hoe lang mag het vervoeren ongeveer duren?
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!

Bordeauxdog rules!!!

Patrick

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: vissen vervoeren?

Bericht door Stefan »

ik haal mijn vissen zelf vaak in Delft terwijl ik in Alkmaar woon.
ik denk dat bijna alle winkels de vissen in een zak doen en er papier omheen wikkelenom te isoleren en het donker te maken zodat ze wat minder stress hebben.
denk zelf dat dit ook wel de beste manier is om vissen te vervoeren.
je zou ze mogelijk nog in een thermostas/bak kunnen doen.

mij is altijd veteld dat ze maximaal zo'n 1,5 dag in een zak overleven maar dat is natuurlijk wel een stress-situatie voor die beesten.
dus op de vraag hoe lang het mag duren zou ik willen antwoorden: zo kort mogelijk.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Gast

Bericht door Gast »

Zuurstof uit de fles en donker vervoeren dan heb je alle tijd om van A naar B te komen in dit kikkerlandje ;)

Zit zelf vaak genoeg met een rugtas vol in de trein en dat is tot nu toe nog steeds goed gegaan.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Geef het bij de winkel wel aan dat je langer onderweg ben als het gros die vissen koopt.
Misschien dat ze de vissen dan in een wat grotere zak kunnen doen en wie weet heb ze wel zo'n piepschuimen doos (tempex?) voor je waardoor de temperatuur beter op peil blijft.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

ronald
0-200
0-200

Bericht door ronald »

Hoe korter ze in een zak zitten hoe beter het is, echter voor een aantal uren kan het geen kwaad.
Heb op vivarium vissen gekocht (ancistrus dolichopterus) en tussen het moment van aankoop en dat ze in mijn bak zaten zat zo'n 8 uur tussen en ze zwemmen nog steeds vrolijk rond.
Maar als ik naar de LFS ga neem ik altijd een boodschappen kratje mee dat ik aan de binnenkant heb bekleed met piepschuim en een paar losse stukken piepschuim om de zakken vast te zetten, werkt heel goed moet ik zeggen de zakken kunnen nu niet meer zo erg klotsen.
Zakken staan rechtop en er kunnen er 2,4 of 6 in mocht ik ongelijk uitkomen vraag ik altijd om 1 zak met alleen water zodat ze vast staan.

m.v.g.

Ronald
200*60*60 = in de maak (tropich gezelschaps bakje).
100*40*50 = tropich gezelschaps bakje, wordt een zee aquarium.
12l bakje = zee aquarium (als test).

Onderwerp auteur
bordeauxdog
200-400
200-400

Bericht door bordeauxdog »

Hoe korter ze in een zak zitten hoe beter het is, echter voor een aantal uren kan het geen kwaad.
Heb op vivarium vissen gekocht (ancistrus dolichopterus) en tussen het moment van aankoop en dat ze in mijn bak zaten zat zo'n 8 uur tussen en ze zwemmen nog steeds vrolijk rond.
Maar als ik naar de LFS ga neem ik altijd een boodschappen kratje mee dat ik aan de binnenkant heb bekleed met piepschuim en een paar losse stukken piepschuim om de zakken vast te zetten, werkt heel goed moet ik zeggen de zakken kunnen nu niet meer zo erg klotsen.
Zakken staan rechtop en er kunnen er 2,4 of 6 in mocht ik ongelijk uitkomen vraag ik altijd om 1 zak met alleen water zodat ze vast staan.

m.v.g.

Ronald
dank je dat is een goede tip.
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!

Bordeauxdog rules!!!

Patrick

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Of je vraagt aan de plaatselijke snackbar een paar emmers met deksel, die heb je in verschillende maten van 2,5, 5 en 10 liter meen ik. Goed te stapelen en mocht je echt lang onderweg zijn kun je ze nog even openen tussendoor als je het niet vertrouwd.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Koirac Noord-Brabant
0-200
0-200

Bericht door Koirac »

Kevin schreef:Of je vraagt aan de plaatselijke snackbar een paar emmers met deksel, die heb je in verschillende maten van 2,5, 5 en 10 liter meen ik. Goed te stapelen en mocht je echt lang onderweg zijn kun je ze nog even openen tussendoor als je het niet vertrouwd.
Als ik ergens vissen ga halen , dan neem ik een emmer met deksel mee.

Voor een langere reis, kun je er een stuk piepschuim in doen, hierdoor gaat het water niet zo klotsen

Succes, Koirac
Ook vijver en koi liefhebber.