aquarium halfleeg
-
teunleemans
Onderwerp auteur - 0-200

aquarium halfleeg
als je corydoras wilt kweken dan kan je je aquarium half leeg halen en dan 3 dagen laten staan en daarna met een gieter volgooien, daardoor boots je het regenseizoen na, kan dit ook als je nog andere vissen in je aquarium hebt?? is het wel goed voor de planten?
mijn aquarium http://aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=3392
Re: aquarium halfleeg
Of dat op die manier precies zo werkt durf ik niet te zeggen, wel merk je vaak dat veel soorten makkelijker willen als je net vers water in je bak gedaan hebt.
-
Gast
cory's kweken is heel simpel en komt er op neer dat je ze vol propt met levend voedsel en dan een plotselinge water verversing doet met koud water.
Andere vissen zijn hier over het algemeen niet zo blij mee. planten zijn geen probleem maar wie heeft er nu planten in de cory kweekbak
serieus kweken doe je dan ook in een kale bak zonder bodem bedekking of andere vissen die de eitjes weer opeten.
als de eitjes op het raam zitten haal je de groep oudere vissen er dus ook weer uit zodat die er ook vanaf zullen blijven.
als de jongen uitgekomen zijn hebben ze niet direct voedsel nodig maar teren nog op een dooierzak. de eerste 5 dagen dus ook niets voeren.
na die 5 dagen gooi ik er meestal de inhoud van een ingedraaid filter erbij vanwege het microscopisch kleine levend voer wat hierin zit.
Andere vissen zijn hier over het algemeen niet zo blij mee. planten zijn geen probleem maar wie heeft er nu planten in de cory kweekbak
serieus kweken doe je dan ook in een kale bak zonder bodem bedekking of andere vissen die de eitjes weer opeten.
als de eitjes op het raam zitten haal je de groep oudere vissen er dus ook weer uit zodat die er ook vanaf zullen blijven.
als de jongen uitgekomen zijn hebben ze niet direct voedsel nodig maar teren nog op een dooierzak. de eerste 5 dagen dus ook niets voeren.
na die 5 dagen gooi ik er meestal de inhoud van een ingedraaid filter erbij vanwege het microscopisch kleine levend voer wat hierin zit.
-
teunleemans
Onderwerp auteur - 0-200

bedankt ik heb egt wat aan de info gehad
nu maar hopen dat het gaat lukken dan dat er maar veel eitjes gelegd worden
mijn aquarium http://aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=3392
zonder bodembedekking bedoel je dan ook zonder gind en dergelijke?
gewoon op het glas?
gewoon op het glas?
ik heb een levendbarendenbak van 80/50/50
en ik heb een malawibak van 125/50/50
plus nog wat kleine opgroeibakkie's
en ik heb een malawibak van 125/50/50
plus nog wat kleine opgroeibakkie's
-
Gast
yep helemaal kaal.
om ziektes te voorkomen en dat je ze per ongeluk weg zuigt met water verversen. Je ziet ze ook haast niet op een zand/grind bodem.
Om de 2 dagen 50% water verversen en tubifex voeren (ja je leest het goed, TUBIFEX) en ze groeien als kool.
Als ze dan rond de 3cm zijn heb je iets dat veel aquariaanen graag zouden willen hebben
om ziektes te voorkomen en dat je ze per ongeluk weg zuigt met water verversen. Je ziet ze ook haast niet op een zand/grind bodem.
Om de 2 dagen 50% water verversen en tubifex voeren (ja je leest het goed, TUBIFEX) en ze groeien als kool.
Als ze dan rond de 3cm zijn heb je iets dat veel aquariaanen graag zouden willen hebben