Ik heb een echte zuidamerika biotoop, waar van alles gebeurt zonder dat ik het weet :p
Vandaag eens in de overloop gekeken. 3 nestjes van de appelslakken!
De curviceps doen het elke 2 weken (blijft tot nog toe niks van over)
De discussen hebben ook al hun eerste eitjes gehad (ook niks van overgebleven helaas)
En vandaag, toen ik een deel van de kap eraf haalde, kwam er een libelle uit de overloop!!!!
Erg leuk om te zien wat de natuur allemaal doet. Ook al is het namaak!
Een echte biotoop!
-
Gast
Onderwerp auteur
Re: Een echte biotoop!
even terzijde.. een biotoop is iets heeeeel anders dan een bak waarin van alles natuurlijks schijnt te gebeuren he 
Dan heb je het uiteindelijk over een plaats waar je alle leven tot op de bacterie aan toe juist hebt en alles in de juiste proporties aanwezig is. in feite kan dus niemand spreken dat die een biotoop bezit, mits dat een stukje amazone of iets dergelijks zelf is.
die libelle is natuurlijk wel leuk maar je moet ook weten dat de libelle larve een geduchte rover is die ook jonge visjes en eitjes eet.
weet je nu misschien waarom je zo weinig nakweek overhoudt
Ze komen vaak mee met levend voer, vooral watervlooien zitten altijd veel ongewenste beestjes bij.
Dan heb je het uiteindelijk over een plaats waar je alle leven tot op de bacterie aan toe juist hebt en alles in de juiste proporties aanwezig is. in feite kan dus niemand spreken dat die een biotoop bezit, mits dat een stukje amazone of iets dergelijks zelf is.
die libelle is natuurlijk wel leuk maar je moet ook weten dat de libelle larve een geduchte rover is die ook jonge visjes en eitjes eet.
weet je nu misschien waarom je zo weinig nakweek overhoudt
Ze komen vaak mee met levend voer, vooral watervlooien zitten altijd veel ongewenste beestjes bij.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Ok, dank je wel voor je antwoord! Is er ook een manier dan om van de libelles af te komen?
p.s. heb nog nergens larven gezien hoor
p.s. heb nog nergens larven gezien hoor
-
Gast
Onderwerp auteur
die libelle komt denk ik wel uit een larve. ik kom ze ieder geval wel eens tegen met levend voer.
Helemaal als ik zelf ga scheppen.. Ik knip ze doormidden of druk ze plat tegen het glas.
Helemaal als ik zelf ga scheppen.. Ik knip ze doormidden of druk ze plat tegen het glas.
FF OF, waarom doorknippen?
BO
Wat er vaak met een Biotoop wordt bedoeld is dat je de bak zo inricht met alleen maar vissen, planten en bodem die uit 1 regio komen.
BO
Wat er vaak met een Biotoop wordt bedoeld is dat je de bak zo inricht met alleen maar vissen, planten en bodem die uit 1 regio komen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gast
Onderwerp auteur
een biotoop kunnen wij in een aquarium nooit waar maken.
Dan moet je het tot op het microscopische allemaal juist hebben met alles er op en er aan zodat het zichzelf in stand kan houden.
En laten we eerlijk zijn... we verversen zeker elke maand een keer het water en er poepen geen apen in ons aquarium.. of zelfs maar vogels
Een streek aquarium kan je het dus wel noemen.
Edit: ach verdomd ik had eerder al zoiets geschreven in dit topic.
Dan moet je het tot op het microscopische allemaal juist hebben met alles er op en er aan zodat het zichzelf in stand kan houden.
En laten we eerlijk zijn... we verversen zeker elke maand een keer het water en er poepen geen apen in ons aquarium.. of zelfs maar vogels
Een streek aquarium kan je het dus wel noemen.
Edit: ach verdomd ik had eerder al zoiets geschreven in dit topic.
-
Anonymous
Onderwerp auteur
In antwoord op je vraag.Kees schreef:FF OF, waarom doorknippen?
omdat de libelle larve een geduchte rover is die ook jonge visjes en eitjes eet.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Dinant,
Een echte biotoop heeft niemand in zijn huis. Klopt. Maar een aquarium zoals de mijne waar zoveel mogelijk klopt met de werkelijkheid, wordt in de volksmond (zoals de mijne
) biotoop genoemd. Vandaag mijn verwijzing naar biotoop!
En ik zal eens gaan zoeken naar de larven. Al zou het ook goed kunnen dat er een libelle naar binnen is gevlogen en zich even heeft genesteld in mijn overloop
Een echte biotoop heeft niemand in zijn huis. Klopt. Maar een aquarium zoals de mijne waar zoveel mogelijk klopt met de werkelijkheid, wordt in de volksmond (zoals de mijne
En ik zal eens gaan zoeken naar de larven. Al zou het ook goed kunnen dat er een libelle naar binnen is gevlogen en zich even heeft genesteld in mijn overloop
wie weet... ik zou inderdaad even uit kijken voor die libelle larven... laten we hopen dat hij alleen maar naar binnen was gevlogen en verder niks... zou ze er gewoon uit vissen en dan in de sloot gooien of zo iets... plat drukken of door knippen (wat ik overigens een rare manier vind) vind ik een beetje te...
@ Dinant: we weten ook wel dat een ECHT stukje amazone niet kan... we zijn niet helemaal geschift... het wordt nou eenmaal zo genoemd kan ik ook niks aan doen en laten we het leuk houden
ik denk dat je zelf ook wel weet wat we bedoelen met een biotoop 
@ Dinant: we weten ook wel dat een ECHT stukje amazone niet kan... we zijn niet helemaal geschift... het wordt nou eenmaal zo genoemd kan ik ook niks aan doen en laten we het leuk houden
Groetjes Roderick

-
Gast
Onderwerp auteur
weet ik wel, jullie zijn niet gek, relax 
Ik probeer alleen te vertellen dat wat men in de volksmond verteld niet altijd kloppend hoeft te zijn.
In de volksmond wordt het dan ook allemaal makkelijker gemaakt dan het is.
Ik knip die larve's door of druk ze plat omdat dit het snelste gaat en je maar 1 kans krijgt als je ze probeert te vangen.
die kans benut ik dan om er meteen een einde aan te maken en niet dat ze wegduiken als ik ze met een netje voorzichtig tussen de planten ofzo uit moet halen.
Ik probeer alleen te vertellen dat wat men in de volksmond verteld niet altijd kloppend hoeft te zijn.
In de volksmond wordt het dan ook allemaal makkelijker gemaakt dan het is.
Ik knip die larve's door of druk ze plat omdat dit het snelste gaat en je maar 1 kans krijgt als je ze probeert te vangen.
die kans benut ik dan om er meteen een einde aan te maken en niet dat ze wegduiken als ik ze met een netje voorzichtig tussen de planten ofzo uit moet halen.
mooizo
nee ik zei het omdat er hier boven niet zo heel aardige dingen stonden (althans op een manier die niet echt aardig was
)
maar ja okay... maar over hoe je ze er uit haalt... iedereen zo zijn techniek
gelukkig heb ik geen larve in mijn bak 
maar ja okay... maar over hoe je ze er uit haalt... iedereen zo zijn techniek
Groetjes Roderick