Een stukje wat ik las heeft me aan het denken gezet.
Ik geef mijn discussen altijd een wirwar aan diepvriesvoeders. Artemia zijn ze stapelgek op. Maar ook zwarte en witte mug gaan erin als ketellapper. Mysis hebben ze gegeten. Discusvoer met of zonder knoflook.
Maar wat is het dat vissen en dan ook discussen nou nodig hebben? Je ziet overal staan zoveel % water, as, eiwitten enzovoort. Maar waar moet je nou echt op letten om te zorgen dat je (discus)vissen genoeg voedingsstoffen krijgen?
Rode mug voer ik maar heel zelden en dan een klein beetje.
voer en voedingsstoffen..wat hebben vissen nodig?
Re: voer en voedingsstoffen..wat hebben vissen nodig?
Kijk eens bij Rob op zijn site, daar staat wat meer info en een mooi lijstje van wat voor voedingswaardes het een heeft.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
hihi kom ik met nog meer vragen; Wat zijn ballaststoffen? Watervervuiling??? Welke vitaminen zijn er nu allemaal eigenlijk voor vissen?
Wil je ze extra pitamientjes geven ofzo?
Hier een leuk verhaal over ballaststoffen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... raten.html
Tsja watervervuiling, neem aan dat je wel weet wat dat is, dus in welke context moeten we deze vraag lezen?
Hier een leuk verhaal over ballaststoffen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... raten.html
Tsja watervervuiling, neem aan dat je wel weet wat dat is, dus in welke context moeten we deze vraag lezen?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik bedoel dat ballaststoffen mss nadelig zouden zijn voor de waterkwaliteit. Nee extra vitaminen wil ik ze niet geven, maar ben gewoon benieuwd naar wat vissen nu eigenlijk nodig hebben.
Zou ik niet weten, weet alleen dat zoals ik ze eten geef, de vissen het er goed op doen en ik zie geen problemen met mijn water. In het voer wat ik ze geef zitten volgens mij ook genoeg pitamientjes in.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie