grrrr nog steeds witte plekjes
grrrr nog steeds witte plekjes
Grrrr nog steeds witte plekjes.
Nu gesignaleerd bij mevrouw gibby en bij een van de curviceps. Het zijn witte lijntjes cq plekjes tussen de schubjes van de vis. Het lijkt niet op schimmel.
Wat is het wel?
Vissen eten goed en zijn verder goed op kleur en actief.
Nu gesignaleerd bij mevrouw gibby en bij een van de curviceps. Het zijn witte lijntjes cq plekjes tussen de schubjes van de vis. Het lijkt niet op schimmel.
Wat is het wel?
Vissen eten goed en zijn verder goed op kleur en actief.
-
Silvia
Re: grrrr nog steeds witte plekjes
Och jee, heb jij ook al vreemde dingen in je bak..
Ik hoop dat je er snel achterkomt wat het is zodat je het kan aanpakken.
Want er is niks minder dan zieke
vis(sen) in je aquarium.
Ik hoop dat je er snel achterkomt wat het is zodat je het kan aanpakken.
vis(sen) in je aquarium.
Zijn het geen beschadigingen?
Misschien op de foto?
Misschien op de foto?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
de plekken zijn te klein voor een foto helaas. De schubben lijken intact te zijn.
-
Gast
Nee helaas...hier zie je echt dat het de schub betreft.
Bij de vissen zie je dat het echt tussen de schubben zit. Binnen een paar dagen is het in de regel ook al weer weg.
Ik vind het gewoon vreemd dat ik het iedere keer weer op een ander vis vindt.
Ook een uitstekend wit stipje wordt ook gezien, maar verdwijnt ook weer vanzelf.
Bij de vissen zie je dat het echt tussen de schubben zit. Binnen een paar dagen is het in de regel ook al weer weg.
Ik vind het gewoon vreemd dat ik het iedere keer weer op een ander vis vindt.
Ook een uitstekend wit stipje wordt ook gezien, maar verdwijnt ook weer vanzelf.
Ik heb hier wel een discus zitten en die heeft een klein soort wratje aan zijn zij vin, altijd al gehad, alleen de ene keer is het wat groter als de andere keer. Heb wel gemerkt dat met amandelboombladeren in de bak, de plek het kleinst is. Het is in ieder geval niet iets waar ik me druk om maakt.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Tja...moet ik me druk maken om die rare lijntjes tussen de schubjes? tot dusver verdwijnt het ook weer vanzelf.
In de gaten houden, zelf zou ik amandelboombladeren blijven gebruiken en misschien ff 1x in de week wat ectopur in de bak doen, just to be save.
Wordt het erger en gaan er ook andere vissen last van krijgen, dan wordt het een ander verhaal.
Als je water ververst, doe je dan nog iets in het water na het verversen zoals bv, VFM van EasyLife?
Wordt het erger en gaan er ook andere vissen last van krijgen, dan wordt het een ander verhaal.
Als je water ververst, doe je dan nog iets in het water na het verversen zoals bv, VFM van EasyLife?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
ja easylife gaat er dan in..
Gebruik ik zelf ook, heb het idee dat de discussen het prettig vinden na dat gerommel in de bak.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Mijn discussen zien er fantastisch uit dus daar ligt het niet aan....
Dan zou ik het gewoon aankijken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Anonymous
Misschien als je dit zo leest wel.Vispark schreef:Tja...moet ik me druk maken om die rare lijntjes tussen de schubjes? tot dusver verdwijnt het ook weer vanzelf.
http://www.fishyfarmacy.com/fish_diseas ... rders.htmlfishyfarmacy.com schreef:The scales in many places are outlined in white. The skin easily becomes slimy. The fish folds it's fins and sways ---> Sounds like your fish have a heavy infection of Columnaris.
Wat ik zelf van deze ziekteverwekker weet is dat het niet opvalt. Meestal is de huid op sommige plekken alleen maar wat bleker en zie je geen slijmerig laagje.
NOg een aanvulling dan. De vissen die het hebben hebben mooie uitgewaaierde vinnen, dus niet geknepen. Daarbij zijn ze actief en eten ze goed. En het is ook geen bleke plek die er zit. Het zijn gewoon echt witte lijntjes.