Hallo medeforumgebruikers!
Volgens mij is er een gup van me zwanger. Ze is wat dikker en net achter haar buik/voor de staart begint zie je wat zwarts in haar buik.
Maar wat ik nou wil vragen:
Ik heb 2 opties voor als de babytjes uitgepoept zijn door de mama:
Optie 1: De jonkies in m'n aquarium laten zitten (met de andere vissen).
Optie 2: De jonkies in een oude bak doen, zonder verwarming en zonder filterpomp.
Wat is volgens jullie het beste? Bij optie 1 ben ik bang dat ze allemaal opgegeten worden en bij optie 2 lijkt het me niet handig dat er geen verwarming en filterpomp is. Nou is het wel redelijk warm al op mn zolderkamer hier, dus het water zal niet heel koud zijn.. Maar toch.
Wat misschien nog handige informatie is, de grootste vissen zijn dalmatiër molly's die op dit moment nog niet veel groter zijn dan de volwassen guppen.
Graag jullie meningen! Alvast bedankt!
Guppenbaby's
Re: Guppenbaby's
Als er genoeg planten in de bak staan gewoon laten zitten.
Zie in mijn bak zo ook geen jonge gup totdat ik ze doe voeren dan zit heel de bak vol.
m.v.g.
Ronald
Zie in mijn bak zo ook geen jonge gup totdat ik ze doe voeren dan zit heel de bak vol.
m.v.g.
Ronald
200*60*60 = in de maak (tropich gezelschaps bakje).
100*40*50 = tropich gezelschaps bakje, wordt een zee aquarium.
12l bakje = zee aquarium (als test).
100*40*50 = tropich gezelschaps bakje, wordt een zee aquarium.
12l bakje = zee aquarium (als test).
-
Coby
Je kunt ze laten zitten, en als je er veel over wilt houden toch in een bak met verwarming en filter doen, guppen voelen zich in verwarmd water toch een stuk beter dan in koud water. 
Hoop dat ik nog op tijd ben, anders voor het volgende nest:
Je kan een bakje van gaas kopen dat je aan de rand van je aqua kan hangen (hier doe je de baby's in, als het goed is kunnen de vissen er niet in/uit, wel wordt het water hierin gewoon gefilterd):

Hij is er ook van plastic, met kleine spleetjes erin:

Eventueel kan je hier een zwanger vrouwtje in doen, i.p.v. dat je dan "alle jongen moet vangen en erin doen", moet je alleen "het vrouwtje na de bevalling eruit vangen".
Je kan een bakje van gaas kopen dat je aan de rand van je aqua kan hangen (hier doe je de baby's in, als het goed is kunnen de vissen er niet in/uit, wel wordt het water hierin gewoon gefilterd):
Hij is er ook van plastic, met kleine spleetjes erin:

Eventueel kan je hier een zwanger vrouwtje in doen, i.p.v. dat je dan "alle jongen moet vangen en erin doen", moet je alleen "het vrouwtje na de bevalling eruit vangen".
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
Anonymous
Nee dat werkt zo niet helemaal. In de praktijk komt het dan voor dat het teveel stress voor het vrouwtje oplevert en ze overlijd met een volle pens.LauMooij schreef:Eventueel kan je hier een zwanger vrouwtje in doen, i.p.v. dat je dan "alle jongen moet vangen en erin doen", moet je alleen "het vrouwtje na de bevalling eruit vangen".
Heb gisteravond een jonkie ontdekt. Heb hem vandaag alleen nog niet gezien. Hopen dat ie niet opgegeten is, kan het me haast niet voorstellen want zo klein was ie nou ook weer niet. Anders in de toekomst zeker zo'n bakje aanschaffen, thx voor de tip!
Heb je de jongen nog?
Met verwarmd water groeien ze idd beter is mijn mening. Ik raad je voor wat betreft wel zo'n bakje aan met doek ipv dat kunststof geval. De jongen kunnen namelijk door de gleuven van dat kunststof bakje. Ikzelf heb voor nood bakjes van doek.
Met verwarmd water groeien ze idd beter is mijn mening. Ik raad je voor wat betreft wel zo'n bakje aan met doek ipv dat kunststof geval. De jongen kunnen namelijk door de gleuven van dat kunststof bakje. Ikzelf heb voor nood bakjes van doek.
Jah die ene die ik heb gezien die zit er nog steeds in. Is nu denk ik te groot om opgegeten te worden en hij kan zich heel goed verschuilen in m'n planten.
Er staan nu nog meer guppen op punt van uitbarsten volgens mij, dus misschien dat ik over een paar dagen nog wat meer jongen kan vinden.
Er staan nu nog meer guppen op punt van uitbarsten volgens mij, dus misschien dat ik over een paar dagen nog wat meer jongen kan vinden.