Een leeg aquarium...welke cultuur kies ik..?

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Een leeg aquarium...welke cultuur kies ik..?

Bericht door Laurens »

Goeruf schreef:Beste mensen,

Bedankt voor jullie reactie!
Ik denk dat ik het bij de kersenbuiken ga houden. Een koppeltje denk ik zo. Ik ga nu eens rondkijken wat voor bijvissen ik hier bij ga zetten. Mocht iemand suggesties hebben, dan hoor ik het wel!
:mrgreen:
Een koppeltje WEET ík zo...
In het aquarium op school hebben wij een mannetje en twee vrouwtjes, en het ene vrouwtje werd eerst continue achternagejaagd... toen ging het weer beter... en nu heben ze jongen en is het erger dan ooit... echter als ze eruit kon zou ze er denk ik wel bovenop komen... misschien iets voor jou? :roll:

P.S. we hebben echt haast, de jongen zijn nog niet eens 1 cm en de man heeft waarschijnlijk al een tweede nest in zijn bek (muilbroeder)
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
Goeruf
0-200
0-200

Bericht door Goeruf »

@ Laurens, als je verder kijkt heb ik uiteindelijk toch gekozen voor een ander soort vis wegens mijn aquarium niet groot genoeg is. Ik ga namelijk o.a. honinggouramis houden. Sorry!
Groetjes,

Gert-Jan

Onderwerp auteur
Goeruf
0-200
0-200

Bericht door Goeruf »

Ik heb als filter een aqua-flow 100. Deze filter zou goed zijn om 50-100 liter water te filteren. Als ik naar mijn aquarium kijk lijkt het alsof er zowat geen stroming in zit. Als ik zelf mijn vinger onder de filter houdt voel ik ook zowat geen aantrekkingskracht naar de filter toe.
P.s. er zitten koolstaafjes in de filter, is het beter om denilit erin te doen en de koolstaafjes eruit te halen?
Ik heb gisterenavond mijn aquarium ingericht (voedingsbodem, wit zand eroverheen, 8 plantjes erin gedaan, filter, thermostaat en lichtkap).

Dan mijn laatste vraag :P, ik zit vol met vragen ;), hoelang moet/mag mijn tl lamp aanstaan m.b.t. licht in het aquarium? 12 uur aan, 12 uur uit?
Alvast bedankt aquaristen :D!
Groetjes,

Gert-Jan

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

dat zou idd de juist filter zijn voor je bak.
als je de uitstroom van je filter vlak boven het wateroppervlak laat uikomen heb je dat nog steeds geen stroming?
onder de filter voel je sowieso bijna niks wat dat is zo'n groot oppervlak...

koolstof is goed in een 'verse' bak maar heeft na een tijdje niet zoveel zin meer.
daarna kan je er 'zoals je zegt' biofiltermateriaal in doen bijvoorbeeld.

voor licht wordt meestal uitgegaan van tussen de 12 en 14 uur per dag.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Onderwerp auteur
Goeruf
0-200
0-200

Bericht door Goeruf »

Ik laat de uitstroom ongeveer 1 centimeter boven het water uitkomen dus dat is het niet. Nja misschien zie ik wel spoken :P. Ik had gelezen dat de koolstof veel slechts tegen houd maar ook plantenvoeding verminderd, ik heb er nu nog geen vissen in want ik moet eerst een week of 2 wachten voor de juiste waterwaarden. Kan ik dan dus niet beter die koolstaafjes eruit halen? Maar oke, ik laat ze voor nu maar gewoon zitten dan :D!

@stefan Ik zag btw dat je javamos in je aquarium hebt, ziet er erg leuk uit! Deze groeien niet zo heel hard, maar ik vroeg me af of je ergens rekening mee moet houden, het heet niet voor niets mos? :P..

Als ik hier alleen al naar kijk zou ik bijna mijn hele aquarium opnieuw inrichten... : http://aquavo.nl/afbeeldingen/aguavo_fo ... itans2.jpg
Groetjes,

Gert-Jan

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

javamos langzame groeier?
bij het juiste licht gaat het zooo hard.
het licht in mijn kleine bakje is eigelijk even te blauw daarom groeit het amper maar in mijn grote bak... poeh!
en profito schijnt het ook erg fijn te vinden.

hmm, die bak is me net even TE.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom