Hebben ze bij jouw een optimale bak voor hun, of zit er ergens een puntje waardoor zij zovaak eitjes afzet.
Ramerezi
Re: Ramerezi
Hebben ze bij jouw een optimale bak voor hun, of zit er ergens een puntje waardoor zij zovaak eitjes afzet.
Bijna iedere week lijkt me wel heel erg vaak. Maar wie weet, blijkbaar kan het dus iedere week. Wat zijn je waterwaarden en hoe is je bak verder ingedeelt? Ben daar wel benieuwd naar 
om de 14 dagen kunnen ze leggen, tenminste zo staat het beschreven. vind het wel erg aso

In m'n vorige bak (80cm breed) had ik oowk een koppeltje
ik had ze 2 maanden
(ze hadden al vaak eitjes gelegd maar steeds weg
)
maar toen kwamen de eitjes uit
uiteindelijk had ik er 12 over, een tijdje gehouden in een andere bak en toen verkocht aan de winkel (5,00 per stuk wat extra zakgeld
)
ik had ze 2 maanden
(ze hadden al vaak eitjes gelegd maar steeds weg
maar toen kwamen de eitjes uit
Je hoort het niet vaak dat er ook daadwerkelijk overleven.
Verkocht aan een winkel voor 5 euro per stuk?
Hier kosten ze in de winkel slechts 3 euro verkoopprijs dus.
Als je wilt kan de Ramirezi dus erg produktief zijn. Niet dat dat mijn bedoeling is. Ik vind het leuk als ze zich voortplanten, hun gedrag is fascinerend en dat wil ik graag zien. Als er jongen overblijven heb ik daar toch geen ruimte voor en zou ik dus een extra bak moeten starten voor het jongbroed. Dat is niet mijn bedoeling, want voor ik het dan weet heb ik weer tig bakken staan en dat wil ik dus juist niet.
Hier kosten ze in de winkel slechts 3 euro verkoopprijs dus.
Als je wilt kan de Ramirezi dus erg produktief zijn. Niet dat dat mijn bedoeling is. Ik vind het leuk als ze zich voortplanten, hun gedrag is fascinerend en dat wil ik graag zien. Als er jongen overblijven heb ik daar toch geen ruimte voor en zou ik dus een extra bak moeten starten voor het jongbroed. Dat is niet mijn bedoeling, want voor ik het dan weet heb ik weer tig bakken staan en dat wil ik dus juist niet.
wij hebben er hier rond de 6 euro per stuk voor betaald in groningen, zo zie je maar dat de prijzen dus behoorlijk kunnen verschillen.
Nou ja als je er maar twee hoeft te kopen maakt de prijs niet zoveel uit. Bij een scholenvisje is dat wel anders. Als je er 20 koopt dan maakt het wel degelijk uit of een vis een paar euro duurder of goedkoper is. Dat prijsverschil is wel appart ja.
Dendro schreef:Dat prijsverschil is wel appart ja.
Helemaal als je je bedenkt dat ze bijna allemaal dezelfde leverancier hebben