Garnalen

Onderwerp auteur
michel
0-200
0-200

Garnalen

Bericht door michel »

Kunnen garnalen ook bij Dwergcichliden en zo ja welke soort dan :roll:

Patman
800-1000
800-1000

Re: Garnalen

Bericht door Patman »

mmmm.... ik ben geen expert, maar zelfs dwergcichlides kunnen aardig toeslaan, en een weerloos garnaaltje is geen enkel partij... ik ben bang dat het niet gaat....
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ik heb hier Laetacara curviceps, antennebaarsjes, discussen en vuurgarnaaltjes en japonica's in zitten zonder problemen. De populatie van de vuurtjes groeit ook, begon met 20, maar nu zeker 30+.
Ik heb behoorlijk veel planten en andere mogelijkheden voor de garnaaltjes om af en toe ff weg te kruipen indien nodig.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Ok, de ervaringsdeskundige heeft gesproken...;) Het verbaast me wel trouwens, maar zo zie je maar weer he.. In mijn rio125 zitten ook nog steeds een paar vuurtjes, en die lijken steeds roder en roder te worden... De Roze Rio's willen nog wel een naar ze happen, maar de garnalen zijn wel erg snel... wellicht dat dat ook bij dwergcichlides snel genoeg is...

Bij mijn malawi's zijn ze niet snel genoeg.... dat staat vast :)
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Onderwerp auteur
michel
0-200
0-200

Bericht door michel »

Thnx voor de info. :D
Zal er eerst eens een paar aanschafen,kijken hoe het gaat.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Heb hier geen roze rio's maar Hyphessobrycon bentosi bentosi, beetje vergelijkbaar.
Als er maar genoeg te schuilen valt.
By the weg, had ooit eens 5 CR gekocht en in de bak gedaan.
Dacht dat ze allemaal opgepeuzeld waren tot dat ik van de week weer 4 van die rakkers zag, lijken me jonkies daar ze nog redelijk klein zijn. Dus ook die kunnen schijnbaar.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

ik had ze bij mn schaakbordcichlide en die vonden ze toch wel erg lekker....
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Een echte garnalen liefhebber zou zeggen nee, nooit geen dwergcichliden bij garnalen. Maar het zal per soort en zelfs per vis best wel wat verschillen alleen is dat vooraf moeilijk te zeggen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
michel
0-200
0-200

Bericht door michel »

Kevin schreef:Een echte garnalen liefhebber zou zeggen nee, nooit geen dwergcichliden bij garnalen. Maar het zal per soort en zelfs per vis best wel wat verschillen alleen is dat vooraf moeilijk te zeggen.
Wel niet geschoten is alijd mis. ;)
Maar ik wacht nog ff paar dagen tot ik me mosbollen heb,dan gaan er een paar in om te kijken of het gaat. :lol:

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Kan wel een dure gok worden hoor.
Zorg in ieder geval voor veel verstop plaatsen dan, dus veel fijn bladerige planten.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Gast

Bericht door Gast »

Mijn ervaring is dat de volwassen bruine en rode heteropoda´s hier nu met rust gelaten worden na een paar mislukte pogingen ze te vangen door de App. Cacatoide. Maarja... elke nieuwe vis die ik erbij zet probeert het weer opnieuw natuurlijk.
Volwassen bijengarnalen daarentegen lusten ze wel pap van en ldie hebben ze heel snel te pakken ook.
Maar of dat nu komt omdat ze beter zichtbaar zijn of dat bijtjes niet zo snugger zijn weet ik niet.

En eigenlijk geld het altijd dat als een garnaaltje of visje kleiner dan 1cm is (de grote van een muggenlarve) en het kan niet snel genoeg weg komen dan is het voedsel voor een grotere vis.

Als je dus garnalen bij de dwergcichlides wil, neem dan wildkleur en een aparte bak met alleen garnalen waar je ze in opkweekt en je na een tijd een grote groep eigen kweek garnalen in je showbak kan zetten.

Onderwerp auteur
michel
0-200
0-200

Bericht door michel »

Dinant schreef:Mijn ervaring is dat de volwassen bruine en rode heteropoda´s hier nu met rust gelaten worden na een paar mislukte pogingen ze te vangen door de App. Cacatoide. Maarja... elke nieuwe vis die ik erbij zet probeert het weer opnieuw natuurlijk.
Volwassen bijengarnalen daarentegen lusten ze wel pap van en ldie hebben ze heel snel te pakken ook.
Maar of dat nu komt omdat ze beter zichtbaar zijn of dat bijtjes niet zo snugger zijn weet ik niet.

En eigenlijk geld het altijd dat als een garnaaltje of visje kleiner dan 1cm is (de grote van een muggenlarve) en het kan niet snel genoeg weg komen dan is het voedsel voor een grotere vis.

Als je dus garnalen bij de dwergcichlides wil, neem dan wildkleur en een aparte bak met alleen garnalen waar je ze in opkweekt en je na een tijd een grote groep eigen kweek garnalen in je showbak kan zetten.
Thnx voor je advies,ik denk bij nader inzien ik het toch maar niet doe.
Ten eerste wordt het misschien duur voedsel voor de vissen :D
En ten tweede het is ook leven dus in mijn ogen dan zonde om als voer te dienen misschien.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Kan je wel zeggen dat, als het lukt om een groepje garnaaltjes erbij te houden, het goede opruimers zijn.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Anonymous

Bericht door Anonymous »

Kees schreef:Kan je wel zeggen dat, als het lukt om een groepje garnaaltjes erbij te houden, het goede opruimers zijn.
mijn posthoornslakken winnen het van de garnalen hoor ;)

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Altijd baas boven baas he :D.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie