Er zijn de nodige soorten Vallisneria, en ik heb ze gehad met wisselend succes.
Ik kwam er na aankoop wel eens achter dat ik niet de juiste vallisneria meegekregen had, niet altijd de juiste benaming bij de plant.
Maar ook regelmatig flinke scheuten verder op in de bak, en weer een ander makkelijk verslijmen.
ik geloof niet dat ze niet tegen Easy carbo kunnen die van mij doen het er goed onder groeien flink dus denk dat dat niet helemaal waar is, maar er kan natuurlijk een soort zijn die er niet tegen kan.
Ik heb wel eens mee gemaakt dat die is gaan verslijmen, had ik nog maar 1 cm bladje eraan maar die is daarna wel weer helemaal terug gekomen met nieuwe scheuten er gelijk aan.
Wat moet ik er nu dan mee doen? Dit is de gigantea. Hij is verankerd in de bodem, heeft ie zelf gedaan, groeien deed hij niet. Nu recent leek te hij te gaan groeien en nu in een dag is ie weg.
Wat gert zegt moet je zeker doen, ik heb ze zelf ook boven de grond uit steken zoon 1/2 tot 1 cm op den duur als die groter word en je haalt er af en toe wat blad af dan zal er een wortel stukje gaan vormen. Deze kan je dan weer wat de grond in drukken en zo krijg je een steeds sterkere plant.