Kroos (plaag)
Toch proef ik hier potentie.
Je zit alleen met het feit dat het dan redelijk snel vol zit zoals Sander al aangaf.
Je zit alleen met het feit dat het dan redelijk snel vol zit zoals Sander al aangaf.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Re: Kroos (plaag)
Ik heb op mijn bak een bovenoverloop zitten, heb het ook wel is gehad dat er te veel valisneria voor ging zitten. Kan het me voorstellen ja, maar betekent dan wel dat hij zijn werk goed doet.
-
Sander
Onderwerp auteur - 600-800

Ja precies maar het mooie is hoe komt het erin 
Heb nooit iets uit de vijver gehad. dus je zou zeggen dat het er niet in zal komen, mja ik denk dat ik gewoon blijf scheppen tot hij een compleete make-over krijgt.
@kevin, die ding doet zeker zijn werk wel, hij zuigt bij mij net achter de valisneria langs maar nadeel is dat hij ook gelijk alle flokkenvoer mee zuigt
Maar daarvoor zit er een schuifje op die ik altijd vergeet 
Heb nooit iets uit de vijver gehad. dus je zou zeggen dat het er niet in zal komen, mja ik denk dat ik gewoon blijf scheppen tot hij een compleete make-over krijgt.
@kevin, die ding doet zeker zijn werk wel, hij zuigt bij mij net achter de valisneria langs maar nadeel is dat hij ook gelijk alle flokkenvoer mee zuigt
Da's een nadeel inderdaad, ik moet als ik voer geef wat niet snel zinkt ook van te voren even mijn opvoerpomp uitschakelen anders is het weg voor de vissen er erg in hebben.
Hmmm, strange, zit ff in de bak te kijken en het viel me op dat ik zo goed als geen eende koos meer ziet.
Geen idee waarom, misschien iest van een winterslaap?
Geen idee waarom, misschien iest van een winterslaap?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Nog even over na zitten denken, maar is FMC geen kroos killer?
Vorige week een klein preventief kuurtje gegeven (1/2 dosering 1 malig) en nu zo goed als kroos vrij.
Voor derest is alles het blijven doen, incl. de vuurtjes.
Vorige week een klein preventief kuurtje gegeven (1/2 dosering 1 malig) en nu zo goed als kroos vrij.
Voor derest is alles het blijven doen, incl. de vuurtjes.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Zou wel een uitkomst zijn
kan je dat niet is proberen Miko.
-
Sander
Onderwerp auteur - 600-800

Moet ik eerst weer kroos hebben
ben nog steeds kroos vrij na het laaste deel wegscheppen
Denk dat dit ook wel de gezondste manier is om er vanaf te komen, heidens karwei dat wel.
Zag trouwens dat er toch nog wat kroos tussen de Heteranthera dubia zat, maar lijkt wel of de fut er een beetje uit is.
Zag trouwens dat er toch nog wat kroos tussen de Heteranthera dubia zat, maar lijkt wel of de fut er een beetje uit is.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Wat ik gemerkt heb in mijn kweekbakje.. (deze zat ook vol met kroos) bakje zat geen vis meer in, dus zo even donker laten staan..kroos stierf toen af..
Nu weet ik wel dat het niet de ideale oplossing is om hem in het donker te laten staan, maar ja als je ervanaf wilt?????!!!!!!!
Nu weet ik wel dat het niet de ideale oplossing is om hem in het donker te laten staan, maar ja als je ervanaf wilt?????!!!!!!!
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Toch wel vaag hier, nog steeds geen last van kroos.
Als ik weer last van krijg, dan kijken of een paar druppels FMC uitkomst bied.
Als ik weer last van krijg, dan kijken of een paar druppels FMC uitkomst bied.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
ik had vroeger ook wel eens last van kroos,ik gebruikte toen een stofzuiger waar je ook water mee kan opzuigen.
eerste keer de hele oppervlak afzuigen plus de wanden. en na een paar dagen nog een keer gedaan.dat hielp goed en afdoende. wel oppassen voor de vissen.
eerste keer de hele oppervlak afzuigen plus de wanden. en na een paar dagen nog een keer gedaan.dat hielp goed en afdoende. wel oppassen voor de vissen.