Vissen Aantal

Welke bodemvis?

Antennebaarsje
0
Geen stemmen
Indische modderkruiper
4
50%
Corydoras Reticulatus
4
50%

Totaal aantal stemmen: 8

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Vissen

Bericht door Laurens »

Halve kardinaaltetra in filter gevonden (hij was waarschijnlijk eerst al doodgegaan aan stip)
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

ah :( ... lekker is dat... :?
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Coby

Bericht door Coby »

He jakkes, da's geen fijn gezicht om die zo terug te vinden... :?

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

zo heb ik ook wel eens de helft van een knorgoerami terug gevonden in mn pomp...iehhh :?
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Heb inmiddels al erg veel vissen versleten... had eerst nog maar 7 kardinaaltjes over, toen weer aangevuld naar 10, nu heb ik er alsnog nog maar 8... :( :( :cry: :cry: :cry: :( :( ik weet niet hoe dat komt en ik vind ze nergens meer terug... zijn kuhlii's of oto's aaseters? dan moeten ze een hele kardinaal in een nacht opeten, geen skelet o.i.d. :? :?

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Vissen Aantal

Bericht door Laurens »

De stand in mijn aquarium is nu als volgt:
LauMooij schreef: Ik zat zelf te denken maan als totaal:
10 kardinaaltetra's
:duim: echter gaat een deel van de inzet steeds dood, zie vorige bericht. ik heb een watertest laten doen bij de discus, maar ze zeiden alleen dat het "goed"was...
LauMooij schreef:6 bijlzalmen (gemarmerd)
:duim: sinds gisteren
LauMooij schreef:3 dwerggoerami's
GEANNULEERD
LauMooij schreef:3 Indische modderkruipers, beter bekend als kuhlii's
:duim: ik geloof dat ik een paartje heb :D
LauMooij schreef:een schooltje algeneters.
:duim: 5 oto's, leuke beestjes

ik heb echter een vraagje: is alleen een koolspons genoeg in een eheim 2010 filter? mijn beste vriend (juwel, 80 cm, prinses van Burundi) zegt namelijk van niet...

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

In een goed draaiend aquarium juist helemaal geen kool, maar juist filtersponzen en/of pijpjes.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

een goed ingedraaid aquarium en filter behoeft geen kool. Kool gebruik je alleen om medicijnen uit het water te filteren na een kuur.

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

maar kan het wel? en trouwens, weet iemand of je in mijn filter iets anders dan een spons kwijt kan? de spons werd nl. heel eenzaam meegeleverd, terwijl er nog zat ruimte over is...

verder nieuws:
- mijn overige kardinaaltetra's zijn heel gelukkig met zijn achten, ik vul ze niet meer aan.
-ik zoek nog een leuke grotere vis. misschien kan ik nog een paartje diamantgoerami's kwijt :jump: ?
-mijn lotus groeit pijlsnel, echt de kroon op mijn beplanting
-mijn bijlzalmen doen het erg goed, zijn na een dag weer bijgetrokken van de verbleking

harry
0-200
0-200

Bericht door harry »

koop 3 Anentome Helena's deze slakken vreten andere slakken maar geen planten, het zijn net konijnen dus het aantal gaat wel omhoog. MAAARRRRR is hun hoofdvoedsel op (slakken) dan vermeerderen ze zich ook niet meer.
en kun je een flink aantal weer verkopen. krijg je dan weer slakken dan begint het proces weer opnieuw.

wat betreft de vissen:
het kan wel voor een gezelschapaquarium,maar stem de inrichting/planten iig wel af op je bestand.zodat ze zich toch iets op hun gemak voelen.

stom pagina 2 vergeten te lezen :?

de tetras zijn scholenvissen en kun je beter aanvullen naar 12 dan zijn ze nog blijer. :vis:

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

weet ik, maar toen ik er weer 3 nieuwe bij deed, waren er twee al dood na een halve week. en hoe zit dat nou met dat filter? daar snap ik echt geen (---) van

harry
0-200
0-200

Bericht door harry »

haal bij de tuincentra een groot stuk spons,(is goedkoper dan de merksponzen)knip deze op maat en vul je filter ermee op. mooiste is nog grof> middel> fijn>filterwatten als je deze volgorde aanhoud heb je een goed basis filter.
en dan alleen af en toe de filterwatten vervangen.

Onderwerp auteur
Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

-Ik heb al een filterspons, maar die vult niet heel de pot op. Bovendien zit er nog een gat door het midden, daar komt een buisje doorheen die bij het filter hoort.

-Heb ik die actieve kool nog nodig? Want die ene heb ik nog maar net in gebruik, en die ander (ze gaan per 2) die zit nog in de doos... En bij mij op school hebben ze standaard zo'n "lapje"actief kool.

- En how about die korte vreemde pijpjes? Moeten die er nog in?

Eigenlijk heb ik iemand nodig die zelf zo'n filter heeft (Eheim 2008, 2010 en 2012), aangezien die weet wat een raar geval dat eigenlijk is...

harry
0-200
0-200

Bericht door harry »

LauMooij schreef:Ik heb al een filterspons, maar die vult niet heel de pot op. Bovendien zit er nog een gat door het midden, daar komt een buisje doorheen die bij het filter hoort. ...
daarom kun je de rest ruimte opvullen met een zelf op maat gemaakte spons.en meestal zitten er nooit genoeg sponzen bij.je wordt bijna gedwongen om er extra dure sponzen van hun bij te kopen.en wij aquarianen zijn zeer creatief om deze comerciele praktijken te omzeilen :mrgreen:

LauMooij schreef:Heb ik die actieve kool nog nodig? Want die ene heb ik nog maar net in gebruik, en die ander (ze gaan per 2) die zit nog in de doos... En bij mij op school hebben ze standaard zo'n "lapje"actief kool....
ik zal je een voorbeeld geven: een van je vissen is ziek, je geeft hem medicijnen .vis is weer beter geworden.maar het medicijn zit nog in je aquarium.deze moet er dus uit. en hoe doe je dat???? dan pas filter je over kool,deze haalt dus het medicijn uit je water. als na 1 week filteren je medicijn uit het water is dan haal je de kool weer uit het filter.
dus bij normale omstandigheden zoals je nu hebt gebruik je nooit geen kool.
dus in jouw aquarium GEEN kool gebruiken.

-
LauMooij schreef: En how about die korte vreemde pijpjes? Moeten die er nog in?...
deze pijpjes kun je rustig gebruiken. deze halen het grove vuil uit het water, op deze pijpjes komen bepaalde bacterien die deze vuil afbreken zegmaar. deze komen wel als eerste in je pot,dus waar het vuile water het eerst doorheen gaat. en daarna de spons

LauMooij schreef:Eigenlijk heb ik iemand nodig die zelf zo'n filter heeft (Eheim 2008, 2010 en 2012), aangezien die weet wat een raar geval dat eigenlijk is...
zoals ik en velen van ons wel zo eentje gehad hebben :D

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Precies spons zelf op maat maken en de ruimte die nog over blijft kun je opvullen (onderin) met keramische pijpjes of bioballen. Die zorgen voor veel hectingsoppervlak vor de bacteriën in je filter.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand