witte stip?

Onderwerp auteur
Silvia

witte stip?

Bericht door Silvia »

Ik heb vorige week 10 kegelvlekjes gekocht en al snel was de eerste ziekjes en heb ik die ge-euthaniseerd.

Volgende dag was er een tweede die niet goed was. Er komt een witte stip op ze en ze houden de vinnen bij elkaar en er lijkt een soort witte waas om ze heen. Inmiddels zijn er 3 dood en nummer 4 en 5 komen eraan.

De neontetra's en corydorassen hebben nergens last van, geen gekke witte stippen op ze of iets dergelijks. Ik heb nou een Esha 2000 kuurtje gedaan maar dit schijnt ook niet te helpen. Ik zelf denk dat het geen witte stip is maar iets anders.

Zou het kunnen dat ze vanuit de winkel al een parasiet of iets dergelijks bij zich hebben gehad en dat de incubatietijd nu voorbij is en het zich gaat uiten.???? :roll:

De waterwaarders moet je niet vragen want dat zou ik zo niet weten. Moet altijd nog druppels halen voor de PH / nitraat. :?

Onderwerp auteur
Silvia

Re: witte stip?

Bericht door Silvia »

Afbeelding

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Foto is niet echt duidelijk, maar met verhaal erbij ben ik eerder geneigd om te denken aan schimmel ziekte.
Witte stip gaat ook meestal explosief door je bak heen en niet hier en daar een verdwaald wit stipje.
Misschien andere nog wat input?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Precies kees, hebben ze verder geen uiterlijke kenmerken silvia?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

Nee niet echt uiterlijke kenmerken.

Ze krijgen een stip / soort waas en dan gaat het heel snel. Ze zwemmen kleine rondjes en met de rugvin plat en gaan op het laatst op de kop zwemmen of schuin. Degene die er nou nog zwemmen zijn normaal maar die ene die ik net ge-euthaniseerd heb was gisteren ook nog "normaal".

Onderwerp auteur
Coby

Bericht door Coby »

Als het een schimmel is dan ziet het er wit watachtig uit, ander zou ik ook denken van een parasiet.
Heb je wel de kool uit je filter gehaald Syvlia?

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

Het kool is eruit gehaald voordat ik met de kuur begon.

Ik denk dat ik morgen de Jumper eens bel of ze daar ook ergens last van hebben want zo heb ik het nog nooit meegemaakt met nieuw gekochte visjes.

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

Afbeelding

Heb nog 4 kegelvlekjes over van de 10 en deze begon vanmiddag ook al op zijn rug te zwemmen, net of ze gedesorienteerd zijn. Hopenlijk kunnen jullie zo beter zien wat het eventueel zou kunnen zijn.

Ooh ja weet niet hoe ik het geluid eraf kan halen dus als je wat hoort is het nick junior ofzo. :)

nielo
0-200
0-200

Bericht door nielo »

Het beste is ook nieuwe vissen meteen in een aparte bak houden tot je ziet dta erniets is,zo kan je de andere vissen niet besmet worden.
Bij schimmelinfecties kan je de vis op ongeveer 9 a 10 liter op zo,n 200gram jodiumzout niet langer dan een ruime minuut!
Zet daarna de vis in een aparte bak.
Overings tasten schimmels alleen zwakkere en visjes aan die gewond zijn.
groetjes nielo

jean-paul
200-400
200-400

Bericht door jean-paul »

Kegelvlekbarbeeltjes vragen zacht water en een vrij lage ph-waarde.
Zie http://www.aqua-base.nl/aquabase.php?so ... lekbarbeel
Vermoedelijk zal je hier de oorzaak moeten zoeken ...
Groetjes, Jean-Paul

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Hoe is het ondertussen met de kegelvlekjes?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

Van de 10 kegelvlekjes heb ik nog 2 zwemmen :-( Deze lijken goed maar ik wacht eerst maar een paar weekjes af voordat ik de groep weer aanvul. Heb gebeld met de Jumper en ik mag daar gratis nieuwe kegelvlekjes halen.

Maar dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt zo. Wel jammer..!!!

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Hmm nog maar 2 over, misschien was het wel door een of andere reden een verzwakte school.
Wie zal het zeggen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Gast

Bericht door Gast »

Columnaris.

Lees dit artikel maar eens helemaal door
http://www.discusclub.nl/artikel/ziekte ... is-1.shtml

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

Zo hier was ik weer eens.........net ontwaakt uit een winterslaap. (was druk met mijn andere hobby's :D )

Van de 10 kegelvlekjes zwemmen er nog steeds 2 rond. Ik heb ze nog niet aangevuld. Maar nu zie ik tot mijn schrik dat een neon een soort koortslip heeft en een andere neon mist een kieuw lijkt het wel. Dat is helemaal rood. :?

Ik hoop niet dat het overslaat op de neons na 2 a 3 maanden dat het goed ging.

Zou het zonder geluid bekijken.

http://s192.photobucket.com/albums/z312 ... rtslip.flv

Baal hier wel van.....!!! vanmiddag net alle corydoras (aeneus/ albino's) vissen verkocht om daarvoor corydoras panda's in de plaats te doen. En zaterdag had ik garnalen willen halen maar denk dat het verstandig is om dat eerst maar niet te doen.