mistig

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Silvia

mistig

Bericht door Silvia »

Heb nou een nieuwe bak opgestart en daar zit in een voedingsbodem daarop grind. Toen is ie gevuld maar was heel mistig.......dit is eigenlijk niet weg gegaan. Gisteren de helft ververst en er de buitenfilter bij aan gedaan. Bij het verversen merkte ik dat er een slijmlaagje op de achterwand en op het raam zat.

Na het verversen was dit weer helder. Toen hebben we de visjes erin gedaan. Vanmorgen was mijn garnaaltje dood en 2 neons :cry: ......de andere neons hingen bovenin en heb ik snel in de oude bak gedaan.

De corydorassen hebben nergens last van die struinen lekker de bodem af. Wat ze wel deden toen ze in het aquarium gingen was massaal eitjes leggen maar dat zal de stress geweest zijn.

Ik kan alleen de kh en gh meten met druppels. Vandaag maar nitriet druppels halen.

kh 7
gh 12 ----teveel voor de neons dus.

We hebben net maar weer voor de helft ververst.

Wat zou de mist/slijm kunnen zijn? Iemand een idee :idea:

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: mistig

Bericht door Kevin »

Had je het grind wel gespoeld van te voren? Anders zouden het de bacteriën kunnen zijn die zich nog moeten gaan ontwikkelen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

Ja grind is goed uitgespoeld.

Zou het niet van de voedingsbodem kunnen komen? Maarja aan de andere kant hebben we de pomp ook een paar daagjes uitgehad zodat het dan eventueel kon zakken. Maar dat is ook niet gebeurd.

Dus misschien wel bacterien die zich nog moeten ontwikkelen. Maar dit heb ik nog nooit eerder gehad met een aquarium.

Gert
0-200
0-200

Bericht door Gert »

een vraagje heb je de achterwand vast gekit.
en de volgende dag gevuld.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Welke voedingsbodem heb je gebruikt dan, tja het zou kunnen hoor vaak zit daar wel wat losse rommel in maar dan zou je eerder een bruinige waas verwachten.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Silvia

Re:

Bericht door Silvia »

Gert schreef:een vraagje heb je de achterwand vast gekit.

Klopt........!! Gekit met glaskit en toen 24 uur gedroogd en toen inderdaad gevuld.

@ Kevin .........dennerle hebben we erin.

Onderwerp auteur
Coby

Bericht door Coby »

De pomp moet sowieso aan blijven staan anders krijgen de goede bacterieën de kans niet om zich te nestelen. ;)

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

Ja heb gisteren de buitenfilter aangesloten met keramische pijpjes en bioballen. En filter bewust over kool zodat dat ook hopenlijk het vuil eruit haald.

Maar vermoed dat we nu te snel water erin hebben gedaan na het kitten. :roll: Andere kant zou het na 24 uur droog moeten zijn en niet meer schadelijk toch? En we hebben meerdere keren ververst.

Onderwerp auteur
Coby

Bericht door Coby »

Hoelang heb je de bak laten draaien voor de vissen erin gegaan zijn Sylvia? :roll:

Onderwerp auteur
Silvia

Bericht door Silvia »

Hij is bijna een week ingedraaid. Eerst met een eheim aquaball en sinds gisteren met de eheim buitenfilter. En een scheut easy balance.

Er zit trouwens ook bamboe in.......dat heb ik eerst goed afgespoeld.

Na de verversing van vandaag lijkt ie ietsje minder mistig maar even afwachten hoe het morgen weer is.

Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

Ik heb easybalance gebruikt bij het opstarten van mijn reserve bakje.
Daar had ik ook last van witte slierten had het een dag aangekeken en daarna maar eruit gehaald water was wel gewoon helder de 2e dag.
Het water voelde wel heel vettig aan.
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Gert
0-200
0-200

Re: Re:

Bericht door Gert »

Silvia schreef:
Gert schreef:een vraagje heb je de achterwand vast gekit.

Klopt........!! Gekit met glaskit en toen 24 uur gedroogd en toen inderdaad gevuld.

@ Kevin .........dennerle hebben we erin.
ik denk dat dit de oorzaak is
het kan zijn dat de kit nog niet goed droog is dan krijg je ook een waas in je water en alles wordt een beetje vettig.
dit is bij iemand op een ander forum gebuurt.

Bij het opstaan de volgende ochtend was de achterwand niet meer te zien zo troebel was het water.
Dus het aquarium leeggepompt en toen balen, want alle kit was door het water weer tussen de kieren en naden weggedrukt.
Ik ben toen alle kit gaan weg pulken tussen de naden en kwam erachter dat het op sommige plekken nog/weer flink nat was.