achterwand / reflectie kap

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: achterwand / reflectie kap

Bericht door Kevin »

Dat moet je zelf weten, maar als je toch gaat schilderen en er mos op wil laten groeien zou ik er geen epoxy overheen doen maar minimaal 4 lagen tegellijm.

Kan maar ik ben bang dat het vuile hoekjes gaan worden, je kan ook de zijkant schilderen met zwarte verf of aan de buitenzijde plakfolie plakken waar je de zijkant van de tempex platen ziet.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Luuk
0-200
0-200

Bericht door Luuk »

Oke, dan doe ik dat. Ik ga denk ik een piepschuimen plaat halen van 2cm dikte. Hoe lang laat jij de verschillende lagen eigenlijk drogen? En lijm je de plaat eerst vast in het aquarium en dan tegellijm erop (heb ik wel eens ergens gezien in een topic hier) of eerst de plaat klaarmaken en dan erin lijmen?

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Het drogen probeer ik vaak te rekken door het tijdens het drogen regelmatig even nat te sprenkelen met een plantenspuit. Maar gemiddled zat er toch wel 24 uur tussen.

Wat jij handiger vind, ik heb hem toen geheel in de bak gemaakt vanwege het wegwerken van het intern filter. Als je hem buiten de bak maakt moet je wel rekening houden met stabilisatiestrips en dat hij wat groter wordt van de tegellijm.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Luuk
0-200
0-200

Bericht door Luuk »

kevin schreef:Het drogen probeer ik vaak te rekken door het tijdens het drogen regelmatig even nat te sprenkelen met een plantenspuit. Maar gemiddled zat er toch wel 24 uur tussen.

Wat jij handiger vind, ik heb hem toen geheel in de bak gemaakt vanwege het wegwerken van het intern filter. Als je hem buiten de bak maakt moet je wel rekening houden met stabilisatiestrips en dat hij wat groter wordt van de tegellijm.
mooii, bedankt voor je snelle reactie. Ik moet hem inderdaad al in 2en delen ivm de stabilistatiestrips. Ik lijm hem er later wel in, het aquarium staat nu boven op mn kamer. Dus ik maak het benedenin de garage allemaal wel klaar, anders moet ik boven rotzooien met al dat spul :P

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Als je je naad dan een beetje schuin laat lopen kan je hem als hij in je bak zit nog even netjes volstoppen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Luuk
0-200
0-200

Bericht door Luuk »

Heb er nu 2 lagen tegellijm opzitten van de flex grijs 665

Kan deze tegellijm straks geen kalk gaan aangeven aan het water? ik doe nog 2/3 lagen tegellijm en daarna doe ik er nog even wat schoolbordverf op.

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

wat ik zelf heb gedaan is zo'n piepschuim achtige achterwand gekocht. ik geloof van juwel.

daarna een stuk gaas (groen) en hierbij de randen omgebogen. eronder plukken javamos en daarna in de achterwand gedrukt.

ik zal er even wat foto's van opzoeken.

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

zo was het toen ik het net op de achterwand had gemaakt:
Afbeelding

zo is het in de tussentijd:
Afbeelding

het is op deze manier ook erg gemakkelijk bij te knippen zo nu en dan, en je hebt niet het probleem met alg en vuil wat erachter komt.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Dat wordt wel netjes volgens mij als het eenmaal lekker begroeit is.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Shubbyke
0-200
0-200

Bericht door Shubbyke »

Hoi, die epoxyhars waar jullie het over hebben is dat gewoon die 2 componentenhars die je gebruikt om b.v. electramofjes mee af te gieten en dan hard wordt ?

Gr. Shubby

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Geen idee wat de samenstelling daarvan is, maar deze epoxy is geschikt voor boten en dus tegen langdurige blootstelling aan water.

Zie onze sponsor MR boat.nl http://www.mrboat.nl/epoxyproduct.htm
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand