Kroos (plaag)
-
Sander
Onderwerp auteur - 600-800

Kroos (plaag)
Hallo,
Ik had even een vraag over kroos, Ik heb hier aldoor last van elke week bijna is het hele oppervlak van mijn water gevuld met kroos.
Nu schep ik dit er elke x uit met een klein borrel glaasje (ook eerst een stuk met het netje). Maar als alles zo ongeveer weg is zou er nog 1 of 3 van die kleine blaadjes aan de achterwand blijven plakken en hier komt weer al die kroos vandaan. Word er al met al een beetje gek van. Hebben jullie een idee om dit voorgoed tegen te gaan, of een slimme manier om het te verwijderen?
Ik had even een vraag over kroos, Ik heb hier aldoor last van elke week bijna is het hele oppervlak van mijn water gevuld met kroos.
Nu schep ik dit er elke x uit met een klein borrel glaasje (ook eerst een stuk met het netje). Maar als alles zo ongeveer weg is zou er nog 1 of 3 van die kleine blaadjes aan de achterwand blijven plakken en hier komt weer al die kroos vandaan. Word er al met al een beetje gek van. Hebben jullie een idee om dit voorgoed tegen te gaan, of een slimme manier om het te verwijderen?
Re: Kroos (plaag)
poeh dat wordt echt een lastige denk ik, veel scheppen en blijven scheppen ben ik bang. Echt het kleinste stukje dat achterblijft kan weer uitgroeien tot een oppervlakte vol. 
-
Gast
Heb hier ook "last" van, volgens mij is de enigste remedie de bak leeghalen en alle kroos eruit zien te halen.
En dan natuurlijk alles afspoelen voor de verdwaalde kroos.
Maar volgens mij vinden vissen het juist prettig een "dakje" boven hun hoofd?
En dan natuurlijk alles afspoelen voor de verdwaalde kroos.
Maar volgens mij vinden vissen het juist prettig een "dakje" boven hun hoofd?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gast
sommige vissen wel en andere malen daar niet om.
kroost verwijderen is zolang je niet aan de barbelen wilt een monniken werkje.
Toch heb ik best succes met een grof netje en achtjes blijven draaien , net zo lang tot de laatste weg is. en alles wat je de dagen daarna nog tegenkomt direct verwijderen.
kroost verwijderen is zolang je niet aan de barbelen wilt een monniken werkje.
Toch heb ik best succes met een grof netje en achtjes blijven draaien , net zo lang tot de laatste weg is. en alles wat je de dagen daarna nog tegenkomt direct verwijderen.
-
Sander
Onderwerp auteur - 600-800

Ik vraag me als dat gaat helpen want onder de kap is het wel vochtig dus denk dat ze daar gewoon op blijven leven.. Mijn vissen zijn juist blijer als ik het "dakje" weg heb gehaald kunnen ze weer aan het oppervlak zwemmen want de worteltjes zijn zoon 2 cm lang.. alleen wel goeie schuilplaatsen voor de jongen 
Ben bang dat dat ook niet de oplosssing is. Er zijn weinig drijfplanten die kunnen opgroeien tegen kroos.
Oppervlakte afzuiger (skimmer) wellicht dan misschien hopenlijk