Filter aan vervanging toe?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Maarten

Filter aan vervanging toe?

Bericht door Maarten »

Ik heb een eheim buitenfilter op mijn aquarium draaien, mar heb het idee dat hij niet (goed) meer werkt. Het water blijft behoorlijk troebel, terwijl boven inmijn kweekbak het water superhelder is.

Nu heb ik geprobeerd dit filter open te maken, maar de deksel werkt niet meer zoals het moet, waardoor ik hem dus niet open krijg. Ik ga ook niet breken, omdat ik dan geen filter meer heb.

Kan dit alles aan het filter liggen? Waterwaardes zijn goed. Wel heb ik natuurlijk met uitvangen van mijn zwangere vis de boel op de kop moeten zetten :p

Maar daarvoor bleef hij ook al wat troebel.
Of kan dit ook komen door bijv. mijn zwarte achtergrond (waardoor je alle vuiltjes in het aquarium ziet?

En, als het wel aan de pomp ligt, welke pomp raden jullie aan voor een 120 x 50 x 40 bak?

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Filter aan vervanging toe?

Bericht door Kevin »

Zitten er wel filterwatten in je filter? die zorgen dat het fijne vuil eruit gefilterd wordt. Als je pomp nog een flinke straal heeft bij de uitstroom zul je het eerder in je filtermateriaal moeten zoeken dan in de motor.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Maarten

Bericht door Maarten »

Ja, er zitten watten in, maar die kan ik dus niet vervangen omdat ik de deksel niet open krijg.

Ik heb het zwarte achterfolie verwijderd, en het is al een beetje helderder. Maar ik den kdat ik toch een manier moet bedenken om de filterwatten te vervangen.

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Welk type is dat dan? 2213?
Mijn fout was dat de deksel er pas af gaat als je het kraantje open zet.. klinkt stom he... hahaha... En maar sleuren aan die pompkop.. maar ja, hardstikke vacuum natuurlijk. Kraantje open en dan is het zo gebeurt.. Maar nogmaals, welk type pomp heb je dan?
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Sander
600-800
600-800

Bericht door Sander »

wat patman zegt heb ik ook wel eens gehad. :) helaas is mijn bevestigings beugeltje toen afgebroken dus hij zit nog maar met 3 vast, maar geen lekkage :)
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic

Onderwerp auteur
Maarten

Bericht door Maarten »

Ik heb een ecco eheim filterpomp.
Heb inmiddels de pomp open kunnen maken. Waar moeten die watten in dan? Ik zie nergens watten zitten. Er zitten 2 bakjes in met filters. Moeten de watten daaronder? Daar is nl. nog ruimte zat.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Die liggen meestal bovenop de mandjes maar kan per filter anders zijn, als je het precieze type nummer even geeft kunnen we is zoeken op Google afbeeldingen naar een filter indeling voor jouw filter.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Gast

Bericht door Gast »

In feite is dat voor ieder potfilter hetzelfde..
Te beginnen met grof onderop naar steeds fijner. de ruimte onderin kan je mooi vullen met ciporax.

Onderwerp auteur
Maarten

Bericht door Maarten »

Heb nu de watten onderin liggen en de filters goed uitgespoeld. De hele bak zat vol zand, dus deed het n.a.w. gewoon niet goed meer. Het lijkt nu al een stuk helderder. Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

asteblief!
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Kevin Noord-Brabant