Ik heb ooit gehoord van iemand die levende mangroven verkocht, groeien namelijk erg langzaam, alleen niet mogelijk in combinatie met een kap
Iemand ervaring?
Lijkt me erg Mooij bij schuttersvissen of zo
Mangrove in je aquarium?
-
Laurens
Onderwerp auteur - Oud teamlid

Mangrove in je aquarium?
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
Rob Bosman
Re: Mangrove in je aquarium?
Mangroven zijn bomen of struiken die in mangroveleefomgevingen (ecozones) voorkomen. De mangrove wordt vaak beschouwd als een bioomtype. Mangroven zijn belangrijk voor de biodiversiteit. Mangroven groeien het beste op zoute slikgronden.
De mangrove komt alleen voor in tropische gebieden met een getij. Hierdoor worden deze gebieden regelmatig overspoeld en is de grond zout. Mangroven komen voor in rivierdelta's en langs de kust. Mangrovebossen kunnen zich overal vestigen langs lage en vlakke tropische kusten met warm zeewater en een niet te sterke golfslag.
In de mangrove komt een grote variatie in plantensoorten voor. De "echte mangrove" wordt gevormd door ongeveer 54 soorten in 20 geslachten behorend tot 16 families. Deze soorten komen alleen voor in de mangroveleefomgevingen en sporadisch op andere plekken.
Mangrove ofwel een mangrave achtige boom soort in een aquarium lijkt mij niet mogelijk.
Wat wel mogelijk is, wat ik zelf ook ga doen, is een mangrove achtige achterwand creeëren. Ik gebruik daarvoor wijnranktakken die ik laat afhangen in de bak.
De mangrove komt alleen voor in tropische gebieden met een getij. Hierdoor worden deze gebieden regelmatig overspoeld en is de grond zout. Mangroven komen voor in rivierdelta's en langs de kust. Mangrovebossen kunnen zich overal vestigen langs lage en vlakke tropische kusten met warm zeewater en een niet te sterke golfslag.
In de mangrove komt een grote variatie in plantensoorten voor. De "echte mangrove" wordt gevormd door ongeveer 54 soorten in 20 geslachten behorend tot 16 families. Deze soorten komen alleen voor in de mangroveleefomgevingen en sporadisch op andere plekken.
Mangrove ofwel een mangrave achtige boom soort in een aquarium lijkt mij niet mogelijk.
Wat wel mogelijk is, wat ik zelf ook ga doen, is een mangrove achtige achterwand creeëren. Ik gebruik daarvoor wijnranktakken die ik laat afhangen in de bak.
-
Gast
Jawel
ze worden her en der wel gebruikt in het aquarium en het zijn grootverbruikers van nitraat.
Getuige deze link http://www.mangrovemania.com/mangrove_aquarium.html
Getuige deze link http://www.mangrovemania.com/mangrove_aquarium.html
okay weer wat geleerd vandaag maar op\ die site word niet vermeld wat voor'n soort het is en hoelang je ze i je bak kan hebben want het lijkt mij dat ze zoals rob al zei in brak water moeten, nou kan dat natuurlijk wel sommige vissen moet ook in brak water... en het lijkt mij dat als ze het over leven na een tijdje te groot worden of heb ik het nou fout?
Groetjes Roderick

dit komt van die website
alleen jammer dat je geen kap op je bak kan hebben als je ze hebt.
of je moet een heel hoge bak hebben natuurlijk....
ik vind het een leuk plantje!Mangroves do not need salt water. They can grow and flourish in tap water, resulting in their popularity as an indoor or patio plant.
alleen jammer dat je geen kap op je bak kan hebben als je ze hebt.
of je moet een heel hoge bak hebben natuurlijk....
-
Laurens
Onderwerp auteur - Oud teamlid

Re:
dat er vissen in die in brak water leven klopt, zoals de schuttersvis en de slijkspringer.roderick1444 schreef:okay weer wat geleerd vandaag maar op die site word niet vermeld wat voor'n soort het is en hoelang je ze i je bak kan hebben want het lijkt mij dat ze zoals rob al zei in brak water moeten, nou kan dat natuurlijk wel sommige vissen moet ook in brak water... en het lijkt mij dat als ze het over leven na een tijdje te groot worden of heb ik het nou fout?
Dat komt omdat die zelf ook uit he mangrovebos komen, dus dat kan een prachtig biotoop-aquarium opleveren. en het zijn natuurlijk hele coole vissen
En mangroven groeien echt heel erg langzaam, dus als je hem vaak genoeg snoeit (ook de wortels!) moet dat een tijd goed gaan
Wat "voor'n" soort het is zal niet al te veel uitmaken.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
witte
- 200-400

Ik zag ze laatst bij Rene Zwart te koop dit is zijn website: www.terrafauna.nl mvg Hans