Een van mijn goudvissen (shubunkin) heeft een rode buik en ligt steeds op de bodem. Hij eet wel gewoon. Wat kan dit zijn?
Het aquarium is pas verplaatst naar een iets minder lichte plek (waar hij voorheen ook altijd stond)
Heb al GoldOomed aan het water toegevoegd.
Goudvis met rode buik
Re: Goudvis met rode buik
Het blijft een probleemvisje geloof ik.
Nu is zijn buik niet meer rood en hij zwemt ook wat meer maar... Hij zinkt steeds naar de bodem, gebruikt zn vinnen bijna niet meer om te zwemmen (alleen zn staart) en zwemt ook soms scheef.
Zijn schubben gaan ook wat uitstaan... duidt dit op waterzucht of is er iets anders aan de hand?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Nu is zijn buik niet meer rood en hij zwemt ook wat meer maar... Hij zinkt steeds naar de bodem, gebruikt zn vinnen bijna niet meer om te zwemmen (alleen zn staart) en zwemt ook soms scheef.
Zijn schubben gaan ook wat uitstaan... duidt dit op waterzucht of is er iets anders aan de hand?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Re: Goudvis met rode buik
Dit kan idd duiden op buikwaterzucht, hierdoor gaan de vinnen uit elkaar staan en door waterophoping in de buik gaan de vis zinken, dit zou je kunnen behandelen door zout toe te voegen en voldoende zuurstof. Wel even in een aparte bak doen. 
De hoeveelheid zout om te gebruiken weet ik zo niet.
De hoeveelheid zout om te gebruiken weet ik zo niet.
-
Gast
Wat ik weet van zout is dat het de opname van vrije zuurstof makkelijker maakt en het drijfvermogen van zout water hoger is.
Dat wil dus zeggen als je een vis met buikwaterzucht hebt die veel op de bodem ligt en naar adem loopt te snakken. Het dus makkelijker maakt om te zwemmen en zuurstof op te nemen.
Al met al zaten er nog wat nadelen aan ook zoals de verhouding en temperatuur van het water anders zou het juist giftig zijn.
Hopelijk kan iemand anders hier nog een licht op werpen.
Dat wil dus zeggen als je een vis met buikwaterzucht hebt die veel op de bodem ligt en naar adem loopt te snakken. Het dus makkelijker maakt om te zwemmen en zuurstof op te nemen.
Al met al zaten er nog wat nadelen aan ook zoals de verhouding en temperatuur van het water anders zou het juist giftig zijn.
Hopelijk kan iemand anders hier nog een licht op werpen.