Aquarium enten
-
Shubbyke
Onderwerp auteur - 0-200

Aquarium enten
Hallo, kan ik mijn aquarium enten met water uit mijn koi-vijver ?
Zo ja, hoe kan ik dat het beste doen ?
Gr. Shubby
Zo ja, hoe kan ik dat het beste doen ?
Gr. Shubby
-
Rob Bosman
-
Shubbyke
Onderwerp auteur - 0-200

Heb de bak al 2 jaar draaien en de afgelopen 2 maanden kuur tegen blauwalg(is weg nu) en een kuur tegen vinrot(bactyfec) en is ook weg.
Ik gebruik al 4 maanden Easy life, profito en easy carbo en op die 4 maanden zijn de planten 1 á 2 cm gegroeit.
Ik heb het advies gehad om met de carbo te stoppen en ferro tabletten van Denerle toe te voegen, en te kijken hoe dat gaat.
Gr. Shubby
Heb ook gehoord dat het nitraat te laag is
Ik gebruik al 4 maanden Easy life, profito en easy carbo en op die 4 maanden zijn de planten 1 á 2 cm gegroeit.
Ik heb het advies gehad om met de carbo te stoppen en ferro tabletten van Denerle toe te voegen, en te kijken hoe dat gaat.
Gr. Shubby
Heb ook gehoord dat het nitraat te laag is
-
Shubbyke
Onderwerp auteur - 0-200

Ja dat begrijp ik wel, maar het probleem met de planten was er al voor de medicatie.
Ik had van de bruine laag bij het opstarten 2 jaar geleden helemaal geen last, en heb het 1e jaar geen problemen gehad.
De planten groeiden als kool, tot een half jaar geleden.
Net voor de vakantie groeide het niet meer, en kreeg last van blauwalg met alle gevolgen van dien.
Zal te verduidelijking effe foto's plaatsen die ik vanavond genomen heb.

Ik had van de bruine laag bij het opstarten 2 jaar geleden helemaal geen last, en heb het 1e jaar geen problemen gehad.
De planten groeiden als kool, tot een half jaar geleden.
Net voor de vakantie groeide het niet meer, en kreeg last van blauwalg met alle gevolgen van dien.
Zal te verduidelijking effe foto's plaatsen die ik vanavond genomen heb.

Re: Aquarium enten
Voor een plantenbak is je ph te hoog. Raadpleeg hiervoor de tabel op volgende webpagina: http://www.dewinters.nl/artikelen/co2%20bemesting.htm
Verlaag ook je Kh zodat je Ph mee daalt. (Osmosewater of iets dergelijks mengen met kraantjeswater bv)
Verlaag ook je Kh zodat je Ph mee daalt. (Osmosewater of iets dergelijks mengen met kraantjeswater bv)
Groetjes, Jean-Paul
-
Gast
misschien dat fertysoil (hopelijk schrijf ik het goed) iets voor je is.
ik heb het hier in een gezelschapsbak zitten als bodem materiaal en heb hierdoor al 2 jaar water met een PH van 6 en een KH van rond de 4 a 5.
er zit ook nog eens plantenvoeding in dat spulleke
planten groeien ook nog eens weelderig ervan.
het enige nadeel is het uiterlijk, vind ik, dikkere ronde balletjes van gelijke grootte.
de planten wortelen trouwensa goed in dat spulleke.
ik heb het hier in een gezelschapsbak zitten als bodem materiaal en heb hierdoor al 2 jaar water met een PH van 6 en een KH van rond de 4 a 5.
er zit ook nog eens plantenvoeding in dat spulleke
planten groeien ook nog eens weelderig ervan.
het enige nadeel is het uiterlijk, vind ik, dikkere ronde balletjes van gelijke grootte.
de planten wortelen trouwensa goed in dat spulleke.
-
Shubbyke
Onderwerp auteur - 0-200

Hoi, de toppen van de plant rechts achter (vaantjesplant)worden helemaal wit.
Hoe zou dit komen ?
Groeien doet hij overigens niet, en heb er een week of 4 geleden nog een ijzer tablet in gegooit.
Verder om de dag 2 ml. easy carbo en 2 x p/w profito en 1 x p/maand easy life.
De bruine rotzooi gaat wel steeds minder worden.
Wie weet raad ?
Gr, Shubby