hallo, ik heb last van een groene aanslag op het oppervlakte water, heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe dit te verhelpen is?
mvg Martijn
oppervlakte aanslag
-
Gast
Ik moet meteen aan algen denken maar de algen die drijven zijn in ons geval meestal blauwalgen.. dus niet groen.
Een kaamlaag misschien dan nog... nee dat is meer een olieachtige substantie.. ook niet groen.
Wat het precies is en hoe het komt zou ik zo dus niet weten.
is het een vlies dat je weg kan scheppen met een netje ? Of met mijn favoriete methode met een stuk plat plastic die je onder water doet en schuin weer omhoog haalt (dan blijft alles van de oppervlakte daar aan plakken)
Of je kan nog met een stuk keukenpapier er op leggen en zo verwijderen.
Een kaamlaag misschien dan nog... nee dat is meer een olieachtige substantie.. ook niet groen.
Wat het precies is en hoe het komt zou ik zo dus niet weten.
is het een vlies dat je weg kan scheppen met een netje ? Of met mijn favoriete methode met een stuk plat plastic die je onder water doet en schuin weer omhoog haalt (dan blijft alles van de oppervlakte daar aan plakken)
Of je kan nog met een stuk keukenpapier er op leggen en zo verwijderen.
Je hebt last van zweefalgen.
Heel gemakkelijk te verwijderen (ik spreek uit ervaring
): plaats een luchtpompje en na enkele uren is alles weg! Je kan het ook wegdeppen met huishoudfolie, maar dat werkt niet zo goed.
Wel je waterwaarden eens controleren, misschien geef je teveel voer?
Heel gemakkelijk te verwijderen (ik spreek uit ervaring
Wel je waterwaarden eens controleren, misschien geef je teveel voer?
Groetjes, Jean-Paul
Re: oppervlakte aanslag
Goed om te horen, nou moet ik zeggen dat er bij mij soms ook een hele vlek op het water kan drijven die net zo snel weer verdwenen kan zijn.