handmatig alg verwijderen
-
Gast
Onderwerp auteur
handmatig alg verwijderen
Wie kan mij helpen? Waarmee/hoe kan ik het beste algaanslag op de ruit met de handverwijderen zonder krassen te maken? Met een gewoon schuursponsje? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen (ik heb een vision 180). Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar als het toch zit.... 
-
Gast
Onderwerp auteur
Algen op de ruit zijn niet te vermijden.
Je kan ze met een algen magneet verwijderen zonder zelf in de bak te moeten. Neem dat wel eentje die drijft, die zijn veel handiger omdat ze niet in het grind vallen met alle gevolgen van dien
Keukensponsjes kunnen nog wel eens krassen.
Als je het op die manier wilt doen neem dan een pluk witte filterwatten.
Je kan ze met een algen magneet verwijderen zonder zelf in de bak te moeten. Neem dat wel eentje die drijft, die zijn veel handiger omdat ze niet in het grind vallen met alle gevolgen van dien
Keukensponsjes kunnen nog wel eens krassen.
Als je het op die manier wilt doen neem dan een pluk witte filterwatten.
-
Rob Bosman
Onderwerp auteur
Re: Re:
Slechte oplossingdoemijdiema schreef:Vind ik een hele slechte oplossing, zeker aangezien er al betere oplossingen zijn aangedragen.Discuskwekerij Bèrrege schreef:Of een staalschuursponsje fijn 0000
Re: handmatig alg verwijderen
ikzelf gebruik een schildersmesje,
zoiets...

wat ik met magneten vind is wanneer je langs de bodem gaat er wel eens zand/grind tussen kan komen..resultaat krassen.
een simpele oplossing is een pluk filterwat, als je langs de bodem gaat kan je het grind/zand er zo tussen uit halen..
zoiets...

wat ik met magneten vind is wanneer je langs de bodem gaat er wel eens zand/grind tussen kan komen..resultaat krassen.
een simpele oplossing is een pluk filterwat, als je langs de bodem gaat kan je het grind/zand er zo tussen uit halen..
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
-
Gast
Onderwerp auteur
Omdat deze sponsjes gemaakt zijn voor glas wil dat niet zeggen dat ze geschikt zijn voor het aquarium.
Bij gebruik is het mogelijk dat er kleine staal deeltjes achterblijven met vervelende gevolgen van dien.
De maatgeving 0000 zegt nog niet dat het niet schuurt.. alleen dat het heel fijn schuurt
Vandaar de naam schuurspons misschien ?
Bij gebruik is het mogelijk dat er kleine staal deeltjes achterblijven met vervelende gevolgen van dien.
De maatgeving 0000 zegt nog niet dat het niet schuurt.. alleen dat het heel fijn schuurt
Vandaar de naam schuurspons misschien ?
Houd het wel op de standaard witte algensponsjes die je koopt in de LFS.
Het grote voordeel van een wit is dat je gauw ziet of er toevallige een steentjes tussen zit die kan gaan krassen.
Het grote voordeel van een wit is dat je gauw ziet of er toevallige een steentjes tussen zit die kan gaan krassen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
rinychromis
- 0-200

-
Gast
Onderwerp auteur