Ik heb een (luxe)probleempje, ik heb een mooie malawibak van 200x60x60, dus kan ik er best wel een paar vissen in kwijt.
Ik heb er op dit moment 10 soorten in, totaal 35 vissen.
Ze beginnen nu zo groot te worden, dat ik er vissen uit moet gaan halen.
Vooral de pseudotropheus acei en de caruleus planten zich voort als konijnen, dus die wil ik eruit halen.
Ik streef naar een bestand vand 5 soorten, 1 man, 2 vrouwen.
Dus 15 vissen totaal, ik wil mijn frontosa zambia blue houden.
Ik heb daarnaast nog moorii's, aulonacara stuart granti's, venustussen, taiwan reef, aulonacara eureka's, caruleussen, acei's , johnstoni's en lombardoi's.
Ik heb begrepen, dat er echte experts op het forum rondhangen, dus reken ik er een beetje op, dat jullie me wel kunnen helpen met mijn (luxe)probleempje.
Alvast bedankt
Pierre
(luxe)probleem
Als je over wil gaan naar 5 soorten,dan zou ik geen dubbele soorten doen.Je geeft zelf al aan : geen Yellows en geen Aceii`s.Dan zou ik ook kiezen voor 1 soort Aulonacara`sDan heb je nog 6 soorten over daar is vast nog wel een expert die nog iets kan vertellen.
Succes , Koirac
Succes , Koirac
Ook vijver en koi liefhebber.
Re: (luxe)probleem
Als je de frontosa's een plezier wil doen laat dan de meest rustige malawi's zitten, deze houden niet echt van gestres in de bak. Welke malawi soorten daar het meest geschikt voor zijn laat ik even aan anderen over. Zoals Koirac al zegt zou ik ook per soort vis maar 1 ondersoort houden, dit ivm met mogelijk kruisen van de soorten. Stel dat er vissen van zouden overleven zit je met een kruising, de vraag is of je dat wil.
-
Coby
Ik zou in ieder geval 1 van de Aulonocara soorten eruit halen want die hebben de meeste kans op kruisingen, meestal lijken de vrouwtjes erg op elkaar.
Persoonlijk zou ik de Metriaclima Lombardoi er nog uit halen, die kan als Mbuna ook een erg pittig karakter hebben.
Dus als bestand bv. deze soorten:
Cyrtocara Moorii
Nimbochromis Venustus
Aulonocara Stuartgranti
Protomelas steveni Taiwan Reef
Placidochromis Johnstoni
Persoonlijk zou ik de Metriaclima Lombardoi er nog uit halen, die kan als Mbuna ook een erg pittig karakter hebben.
Dus als bestand bv. deze soorten:
Cyrtocara Moorii
Nimbochromis Venustus
Aulonocara Stuartgranti
Protomelas steveni Taiwan Reef
Placidochromis Johnstoni
Dank jullie wel, ik ben in ieder geval weer wat wijzer.
Ik was al van plan om de lombardoi er uit te halen,
die is inderdaad wel vrij agressief(dank je wel Coby).
Ik hou me nog steeds aanbevolen voor tips.
Gr. Pierre
Ik was al van plan om de lombardoi er uit te halen,
die is inderdaad wel vrij agressief(dank je wel Coby).
Ik hou me nog steeds aanbevolen voor tips.
Gr. Pierre