het nieuwe project de 1,60 x 40 x 50
Re: het nieuwe project de 1,60 x 40 x 50
zichtwerk
misschien nog een doorvoer maken tussen links en rechts

-
sixpakje
Onderwerp auteur - 200-400

haha dat hoeft niet ik heb 2 sleuven gemaakt aan elke kant dus er kan waar me pomp komt een in en uit gang komen en ik pak een flexibele slang dus dat moet werken 
blub ik ben een vis
-
sixpakje

zo weer een update
onderstel afgemaakt en helemaal waterpas gezet. plank erop

en dan het bakkie natuurlijk maar voordat het bakkie en de plank erop gingen natuurlijk eerst nog de electra geregeld.
zoals jullie zien is dat hier al bevestigt

kijk vrouw lief komt ook helpen hehe

kijk eens aan het begint erop te lijken.

lieverd ik zie nog een beetje piepschuim druk daar eens een beetje split tussen anders weet ik het wel weer dan krijg ik morgen commentaar hehe

al het hout en een paar stekies erin

en vullen maar

zo en vol is die dan heb ff een hele boel loop en shouw werk gekost met emmertjes
je had ons moeten zien gaan.

maar het eind resultaat mag er zijn van links naar recht door de bak

ooooh by the way tipje maak de gaten voor je snoeren groter dan je hand ik ben een half uur aan het vissen geweest naar een stekkertje ik kon niet bij de stekker die achter het onderstel hing.
dus maar gewoon opgeboord tot hand groote.

eerst maar eens ff laten draaien met wat kleine pompies en vrijdag de grote dag dan komen de plantjes en de externepomp
maar eerst nog het huis opriumen voor me vrouwtje haar verjaardag donderdag.
dus tot vrijdag aaf dan maar weer voor de volgende update.
onderstel afgemaakt en helemaal waterpas gezet. plank erop

en dan het bakkie natuurlijk maar voordat het bakkie en de plank erop gingen natuurlijk eerst nog de electra geregeld.
zoals jullie zien is dat hier al bevestigt

kijk vrouw lief komt ook helpen hehe

kijk eens aan het begint erop te lijken.

lieverd ik zie nog een beetje piepschuim druk daar eens een beetje split tussen anders weet ik het wel weer dan krijg ik morgen commentaar hehe

al het hout en een paar stekies erin

en vullen maar

zo en vol is die dan heb ff een hele boel loop en shouw werk gekost met emmertjes
je had ons moeten zien gaan.

maar het eind resultaat mag er zijn van links naar recht door de bak

ooooh by the way tipje maak de gaten voor je snoeren groter dan je hand ik ben een half uur aan het vissen geweest naar een stekkertje ik kon niet bij de stekker die achter het onderstel hing.
dus maar gewoon opgeboord tot hand groote.

eerst maar eens ff laten draaien met wat kleine pompies en vrijdag de grote dag dan komen de plantjes en de externepomp
maar eerst nog het huis opriumen voor me vrouwtje haar verjaardag donderdag.
dus tot vrijdag aaf dan maar weer voor de volgende update.
blub ik ben een vis
-
sixpakje

heb ik weer haal ik een bakkie op voor een vriend met een externe pomp erbij en planten en vissen helemaal toppie,
maar daar komt het kom ik daar helemaal in steenwijk(vanuit breda) is die bak helemaal groen en goor en vies gewoon SUPER SLECHT ONDERHOUDEN!!!!!
lag een bodem in van 5cm grind maar voor ik die zag had ik 10cm alg opgezogen gadverdamme die was echt goor.

maar alles toch nog gelukt kom ik thuis pomp schoonmaken en installeren en hopla aan mijn eigen 1,60m bakkie maar het noodlot was nog niet klaar (en dit op een zaterdag avond om 23:00 grrrrrr) daar komt het ik de pomp klaar getest en dacht opeens ooh de filters moeten er nog in haha alles erin gedaan doe de pomp dicht en daar komt het BOEM KNAP what the hell.
knapt er een palletje om de pomp te sluiten grrrrrrrrrrrrrr echt als je me echt gek wilt maken nou het is gelukt ik ging helemaal uit me plaat.
maandags gebelt met de dierenzaak en mazzel komt vaak samen met pech er lag nog zo'n palletje voor mijn pompje achter. koste me 3 euro en klaar was ik weer.
maar daar komt het kom ik daar helemaal in steenwijk(vanuit breda) is die bak helemaal groen en goor en vies gewoon SUPER SLECHT ONDERHOUDEN!!!!!
lag een bodem in van 5cm grind maar voor ik die zag had ik 10cm alg opgezogen gadverdamme die was echt goor.

maar alles toch nog gelukt kom ik thuis pomp schoonmaken en installeren en hopla aan mijn eigen 1,60m bakkie maar het noodlot was nog niet klaar (en dit op een zaterdag avond om 23:00 grrrrrr) daar komt het ik de pomp klaar getest en dacht opeens ooh de filters moeten er nog in haha alles erin gedaan doe de pomp dicht en daar komt het BOEM KNAP what the hell.
knapt er een palletje om de pomp te sluiten grrrrrrrrrrrrrr echt als je me echt gek wilt maken nou het is gelukt ik ging helemaal uit me plaat.
maandags gebelt met de dierenzaak en mazzel komt vaak samen met pech er lag nog zo'n palletje voor mijn pompje achter. koste me 3 euro en klaar was ik weer.
blub ik ben een vis
-
sixpakje

ook maar effe een update van mijn 1.60x40x50
daar is deze topic toch voor bedoeld hehe

zo het is nog wel een beetje troebel maar alles komt wel weer goed
en ik moet de lichtkap nog ff maken ligt nu een gelige lamp op om ff het effect te zien
daar is deze topic toch voor bedoeld hehe

zo het is nog wel een beetje troebel maar alles komt wel weer goed
en ik moet de lichtkap nog ff maken ligt nu een gelige lamp op om ff het effect te zien
blub ik ben een vis
-
Coby
Dat heb ik ooit ook eens meegemaakt, gingen we een Panorama bak ophalen en het water was zo groen dat je de vis niet kon zien zwemmen, en dat alle vis dan nog leeft is ongelooflijk. Als verrassing zat er ook nog een grote algeneter in brbrrbrr.
Je 1.60 bak ziet er goed uit, een paar mooie stukken hout heb je erin liggen.
Nu nog de goeie verlichting inderdaad....
Ziet er mooi uit.
Als ik ook nog eens de bak helemaal leeg haalt of een andere bak zou hebben, ga ik ook eens alleen zwart grind gebruiken.
Als ik ook nog eens de bak helemaal leeg haalt of een andere bak zou hebben, ga ik ook eens alleen zwart grind gebruiken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
sixpakje

ik heb de blokken niet neergelegt omdat ik anders 3 blokken hoog moest hebben en gevoelsmatig werdt ons dit te instabiel, en als we deze blokken rechtop zouden zetten zoals we dus hebben gedaan dan kwamen we ook gelijk op de juiste hoogte uit, en omdat me vrouwtje het een fijner gevoel vond als ze vast zaten heb ik het toch maar gedaan.Roodstra schreef:ziet er mooi uit sixpak
ik zou alleen de blokken ander hebben gelegt op de lange kanten zodat je zit en verband kon lijmen had denk ik een stabieler geheel gemaakt hadden de anker sl niet nodig meer geweest
verder ziet het er super uit
groetjes reijer
ja die bak was echt goor hij stond op een basisschool en de ouders zouden heb onderhouden maar dat gebeurd dan toch niet.Coby schreef:Dat heb ik ooit ook eens meegemaakt, gingen we een Panorama bak ophalen en het water was zo groen dat je de vis niet kon zien zwemmen, en dat alle vis dan nog leeft is ongelooflijk. Als verrassing zat er ook nog een grote algeneter in brbrrbrr.![]()
ja die hout blokken hebben we bij de hornbach gehaald €11.95 per stuk echt een koopje daarom hebben we ze ook direct meegenomen
en die verlichting moet door al het gezeik met me rug en therapieen maar even wachten.
het lijkt zo dat het twee lagen zijn het licht gaat aan de rand iets dieper en daardoor lijkt het een andere bodem, maar het is gewoon een laag van 2 cm sera voedingsbodem en daarop zwart split van 1 tot 3mm 15 kilo bij de hornbach voor €11,50jean-paul schreef:Zie ik het goed dat je bodem bestaat uit 2 lagen: een zwarte laag met erbovenop een laag grind? Wat is die zwarte laag eigenlijk?
maar heb de voedingsbodem niet tot aan het glas laten komen maar een randje van het glas af gelaten daarin de plaats wel het split aan de rand gelegt.
dat zei ik dus ook al heel lang gelee en nu eindelijk toch gedaan en ben er heel erg blij mee dat ik het wel gedaan hebKees schreef:Ziet er mooi uit.
blub ik ben een vis
-
sixpakje

eventjes weer een update wel een mindere maar toch.
we kunnen nog steeds niet verder aangezien de verzekering van de tegenpartij nog niet wil uitbetalen.
door dat we zijn aangereden van achter (en dus NIET fout zitten) moeten we wel al meer dan 4 maanden wachten op minimaal een voorschot van €2500,-
jammer genoeg voor mijn visjes
en planten enz. zitten we dus nog steeds met een gele tl lamp van 120cm erboven. en dit is zo te zien niet bevordelijk voor mijn planten. de 1 naar de ander sterft af.
mijn vissen blijven heel erg achter in de bak (behalve tijdens het voeren) waarom duurt dit altijd zo lang.
waarom mogen mensen die lichamelijk letsel oplopen zolang op een schadevergoeding wachten.
stomme vraag is er iemand in de buurt van breda die misschien een gewoone day-light lamp te leen heefd zodat mijn vissen en planten het in ieder geval iets beter krijgen????
ik vind het zo erg om dit te vragen
we kunnen nog steeds niet verder aangezien de verzekering van de tegenpartij nog niet wil uitbetalen.
door dat we zijn aangereden van achter (en dus NIET fout zitten) moeten we wel al meer dan 4 maanden wachten op minimaal een voorschot van €2500,-
mijn vissen blijven heel erg achter in de bak (behalve tijdens het voeren) waarom duurt dit altijd zo lang.
waarom mogen mensen die lichamelijk letsel oplopen zolang op een schadevergoeding wachten.
stomme vraag is er iemand in de buurt van breda die misschien een gewoone day-light lamp te leen heefd zodat mijn vissen en planten het in ieder geval iets beter krijgen????
ik vind het zo erg om dit te vragen
blub ik ben een vis
Weet niet precies wat je zoekt, maar heb hier wel wat liggen qua lampen.
36watt T8 en 54watt T5 en nog wat kleiner geloof.
Lampen zijn allemaal een jaar of korter in gebruik geweest. Sommige lampen hebben kort gebrand daar ze achteraf niet bevielen.
Moeten dus nog wel kunnen.
Lampen zijn allemaal een jaar of korter in gebruik geweest. Sommige lampen hebben kort gebrand daar ze achteraf niet bevielen.
Moeten dus nog wel kunnen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
sixpakje

Re:
hier zit een dikke tl in (T8 geloof ik) T5 was toch de dunne?Kees schreef:Weet niet precies wat je zoekt, maar heb hier wel wat liggen qua lampen.
als die 120cm is zou ik hem graag willen lenen tot dat alles gewoon in orde is qwa geld enzo!!!
alvast bedankt voor de moeite kees
blub ik ben een vis
Heb hier nog Arcadia Daylight liggen, Original Tropical, Freshwater en Sera Brilliant Daylight.
Alle 120cm en dikke T8
.
Ben overgestapt naar T5, dus hoef ze niet meer terug.
Alle 120cm en dikke T8
Ben overgestapt naar T5, dus hoef ze niet meer terug.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Helaas ik heb alleen nog 150cm en 60cm liggen hier. Vervelend zeg dat gedoe met die verzekeringen altijd. 
-
sixpakje

ja hier worden we er echt moedeloos van alle moed zakt ons in de schoenen. maar toch steeds vinden we de kracht weer. zo nu ook weer dat kees mij wat lampen kan regelen. dat scheeld al een heleboel gedonder ik zag het al helemaal gebeuren al me vissen en planten kappot enz. enz. en dus alleen maar meer kosten die nu ff echt niet te betalen zijn.
nu vragen we alleen nog maar om een voorschot van €2500,- en daar doen ze al moeilijk om. ik ben we baan zelfs kwijt door dit gedoe(inkomens delfing) en daar hoor je ze niet eens over we missen gewoon €1300,- in de maand, wat ik er alleen al op achter uit ging. echt hier wordt je zo moe van en wat zegt de advocaat dan, ja meneer wen er maar vast aan dat dit lang duurt dat doet het altijd bij letselschade. achja ik heb me rug in de puin, me vrouwtje de bekken ligt in de soep. ach wat maakt het uit, die jongen is brandweerman van beroep verdient toch genoeg zal wel een spaarcentje hebben. nou mooi niet dus dankzei me ex. grmmbl
maar genoeg negatief dus.
ons krijgen ze niet klein we laten ons niet kennen ik ga door tot dat ik alles vergoed heb gekregen echt ze vergeten dat ik een lid ben van de krabben fam. (net onkruid, niet te verdelgen)
we zijn al heel erg blij dat hier op het forum genoeg mensen zijn die WEL hun hulp willen bieden.
dankjewel voor allen
nu vragen we alleen nog maar om een voorschot van €2500,- en daar doen ze al moeilijk om. ik ben we baan zelfs kwijt door dit gedoe(inkomens delfing) en daar hoor je ze niet eens over we missen gewoon €1300,- in de maand, wat ik er alleen al op achter uit ging. echt hier wordt je zo moe van en wat zegt de advocaat dan, ja meneer wen er maar vast aan dat dit lang duurt dat doet het altijd bij letselschade. achja ik heb me rug in de puin, me vrouwtje de bekken ligt in de soep. ach wat maakt het uit, die jongen is brandweerman van beroep verdient toch genoeg zal wel een spaarcentje hebben. nou mooi niet dus dankzei me ex. grmmbl
maar genoeg negatief dus.
ons krijgen ze niet klein we laten ons niet kennen ik ga door tot dat ik alles vergoed heb gekregen echt ze vergeten dat ik een lid ben van de krabben fam. (net onkruid, niet te verdelgen)
we zijn al heel erg blij dat hier op het forum genoeg mensen zijn die WEL hun hulp willen bieden.
dankjewel voor allen
blub ik ben een vis