En nu weer Bruinalg Grrrr!!!
-
Maarten
Onderwerp auteur
En nu weer Bruinalg Grrrr!!!
Heb ik net het nitrietprobleem opgelost, krijg ik bruinalg in mijn bak!! Grrrr. Mijn water was net heel mooi helder, en nu kijk ik tegen die vieze bruine alg aan!
Nou ja, ik lees dat ik geduld moet hebben en dat het venzelf wegtrekt.
Ik hoop maar dat dat niet heel erg lang duurt. Kan ik eindelijk echt genieten van mijn bak!
Nou ja, ik lees dat ik geduld moet hebben en dat het venzelf wegtrekt.
Ik hoop maar dat dat niet heel erg lang duurt. Kan ik eindelijk echt genieten van mijn bak!
-
Maarten
Onderwerp auteur
-
Gast
Onderwerp auteur
Re: En nu weer Bruinalg Grrrr!!!
Dat was te verwachten hoor, gebeurt bijna in ieder pas opgestart aquarium. Gebruik de zoekfunctie maar is, dan kom je veel tegen erover. Het houd meestal minimaal 4 weken aan.
Omdat het een malawibak is mag je best groene alg krijgen dus meer licht kan, maar kijk uit met vervuiling en nitraat zodat je geen blauwalg gaat krijgen.
Omdat het een malawibak is mag je best groene alg krijgen dus meer licht kan, maar kijk uit met vervuiling en nitraat zodat je geen blauwalg gaat krijgen.
-
Anonymous
Onderwerp auteur
mjah.. Ik zou tijdens de opstart van een aquarium juist niet met bestrijdingsmiddelen gaan werken.Roodstra schreef:en als je het sneller weg wilt kan je algu min gebruiken van tetra
groetjes reijer
Daarmee doe je meer kwaad dan goed en komt er nooit een biologisch evenwicht.
Ben het met je eens. Zelf ben ik ook geen voorstander van chemische middeltjes (tenzij het echt niet anders kan). Nogmaals: bruinalg verdwijnt meestal eens de bak goed in evenwicht is.doemijdiema schreef:mjah.. Ik zou tijdens de opstart van een aquarium juist niet met bestrijdingsmiddelen gaan werken.Roodstra schreef:en als je het sneller weg wilt kan je algu min gebruiken van tetra
groetjes reijer
Daarmee doe je meer kwaad dan goed en komt er nooit een biologisch evenwicht.
Groetjes, Jean-Paul
Denk ook niet dat aglumin helpt tegen bruinalg
het is toch echt het kiezelzuur uit vaak het zand wat opverbruikt moet worden voor de bruinalg verdwijnt.
-
Maarten
Onderwerp auteur
-
Maarten
Onderwerp auteur
-
Coby
Onderwerp auteur
Zie je wel, met een beetje geduld gaat de bruinalg vanzelf weg.
We hopen straks wel foto's te zien natuurlijk als je nieuwe lampen branden.
We hopen straks wel foto's te zien natuurlijk als je nieuwe lampen branden.
Geduld is een schone zaak.
Als je de lampen gaat vervangen, niet allemaal in 1x, je planten moeten gaan wennen aan de nieuwe lampen.
Als je de lampen gaat vervangen, niet allemaal in 1x, je planten moeten gaan wennen aan de nieuwe lampen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Heb je weinig keus he als je hem vervangt.
Maar als je 1 lamp heb met een reflector, zou ik wanneer je de lamp heb vervangen, ff een week of 2 zonder reflector gebruiken.
Maar als je 1 lamp heb met een reflector, zou ik wanneer je de lamp heb vervangen, ff een week of 2 zonder reflector gebruiken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie