Het filtervlies pakt het fijne vuil, maar is iets eerder verzadigd.Gewoon uit proberen ,en als je een regelmatige vervuiling hebt kun je het tijdig spoelen en/of vervangen
Succes. Koirac
Ik kies ook voor vlies hoewel ik in mijn bioloog toch watten heb zitten. Vind een vlies beter uitspoelbaar en zoals gezegd past het net water lekkerder. Watten daarin tegen zijn stukken goedkoper en sneller wegegooid dan schoongemaakt.
Ik ga voor watten maar heb een lange tijd vlies gehad. Ik heb vaak geen zin om het vlies/watten schoon te maken en mik deze vaak weg. Ik spoel de keramische steentjes niet.
Ik gebruik ook de vlies,wanneer deze vervuild is gooi ik het gelijk weg.Ik maak deze dus niet schoon.
Ik gebruik voor de vlies viledon doek van mijn werk.
Ik gebruik eigenlijk altijd filterwatten omdat dat andere spul alleen maar te koop is in verpakkingen van Eheim of andere filter fabrikant en de prijs in vergelijking veel te hoog ligt. Het doet hetzelfde en ik heb het nog steeds binnen de tijd dat het filter weer moet draaien schoon.
Het enigste nadeel vind ik dat het zo goed werkt en ik het filter moet schoonmaken.