Ik was benieuw hoe je bij verschillende soorten vissen paargedrag kan herkennen.
Ik kijk wel is in mijn bak en dan zie ik wel visjes met elkaar spelen zeg maar.
Het lijkt me niet dat vissen hetzelfde paren als mensen zeg maar want ik zie bij mijn visjes niet echt geslachtsdelen laat maar zeggen.
bijvoorbeeld ik heb net een paar zilveren mollies gehaald en was benieuwd hoe die paargedrag vertonen.
en zo vraag ik het ook af bij mn platy's,guppen zwaarddragertjes,kersenbuikjes.
En bij andere vissen is info ook welkom natuurlijk.
Paargedrag??
Paargedrag??
ik heb een levendbarendenbak van 80/50/50
en ik heb een malawibak van 125/50/50
plus nog wat kleine opgroeibakkie's
en ik heb een malawibak van 125/50/50
plus nog wat kleine opgroeibakkie's
Re: Paargedrag??
typisch baltsgedrag is volgens mij Bibberen/trillen/lichaam buigen/kleuren laten zien
In de film Juwel of the Rifs in sectie van tanganijka zijn erg mooie voorbeelden te zien van cichliden
Guppies doen volgens mij niet zo moeilijk en ''pakt'' het mannetje het vrouwtje sneaky van achter langs :O
kersebuikjes zullen elkaar flink najagen en dan trillen/bibberen en een holletje opzoeken je zal dan weinig van de paring zelf zien.
In de film Juwel of the Rifs in sectie van tanganijka zijn erg mooie voorbeelden te zien van cichliden
Guppies doen volgens mij niet zo moeilijk en ''pakt'' het mannetje het vrouwtje sneaky van achter langs :O
kersebuikjes zullen elkaar flink najagen en dan trillen/bibberen en een holletje opzoeken je zal dan weinig van de paring zelf zien.
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Re: Paargedrag??
Dat trillen zie je voornamelijk bij cichliden in iedergeval. Ik heb het malawi, tanganyika, kersen buiken en ramirezie's zien doen. Hoe het zit met het meeste tropische en discus bijv. Het is me eigenlijk nooit opgevallen of deze ook zo'n duidelijk paar gedrag vertonen buiten het als gekken achter elkaar aan zwemmmen