[center]Hallo.
ik had een vraagje over het kweken van kersenbuikjes.
Ik heb veel gehoord dat kersenbuikjes een makkelijk vissoort is om mee te kweken.
En toen dacht ik dat wil ik ook wel is een keertje proberen.
Een poosje terug had ik al een spannetje kersenbuikjes gehaald bij de plaatselijke dierenwinkel.
En wat ik verder had begrepen is dat je een bloempot of een kokusnoot in je aquarium moet zetten.
Nou heb ik dus een bloempot op weten te scharrelen.
Maar de vraag is hoe zet je de bloempot erin want dat is me nog een beetje onduidelijk.
zet je hem op de kop.
leg je hem op zn zij neer.
misschien wel recht op.
Ik hoop hier reactie op te krijgen want dan kan ik is experimenteren met mijn kersenbuikjes.
groetjes iele[/center].
Vraagje over kersenbuikjes kweken?
Vraagje over kersenbuikjes kweken?
ik heb een levendbarendenbak van 80/50/50
en ik heb een malawibak van 125/50/50
plus nog wat kleine opgroeibakkie's
-
Anonymous
Re: Vraagje over kersenbuikjes kweken?
Hallo.
Ik heb veel gehoord dat kersenbuikjes een makkelijk vissoort is om mee te kweken.
Een poosje terug had ik al een spannetje kersenbuikjes gehaald bij de plaatselijke dierenwinkel.
En wat ik verder had begrepen is dat je een bloempot of een kokusnoot in je aquarium moet zetten.
Maar de vraag is hoe zet je de bloempot erin want dat is me nog een beetje onduidelijk.
zet je hem op de kop.
misschien wel recht op.
Ik hoop hier reactie op te krijgen want dan kan ik is experimenteren met mijn kersenbuikjes.
groetjes iele
Dat leest wat makkelijker zonder center tag's
Verder op je vraag..
Een groot stuk hout in de hoek leggen werkt ook. En een berg javamos waar de kleintjes later tussen kunnen duiken en hun voedsel kunnen vinden.
ze verplaatsten hun jongen ook elke dag.. ze graven dan ondiepe kuilen ergens in de bak voor de kleintjes om te verkennen en weg te duiken.
zet je hem op de kop.
misschien wel recht op.
groetjes iele
Dat leest wat makkelijker zonder center tag's
Verder op je vraag..
Een groot stuk hout in de hoek leggen werkt ook. En een berg javamos waar de kleintjes later tussen kunnen duiken en hun voedsel kunnen vinden.
ze verplaatsten hun jongen ook elke dag.. ze graven dan ondiepe kuilen ergens in de bak voor de kleintjes om te verkennen en weg te duiken.
-
tommieaqua
- 0-200

ik heb een bloempotje op de kop erin gezet en aan de onderkant een stukje afgebroken.
de kersenbuikjes zijn hem al druk aan het controleren of de pot goed is
:):) dus wie weet lukt het wel.
als ze jonkies hebben zal ik wel een paar fototjes maken
de kersenbuikjes zijn hem al druk aan het controleren of de pot goed is
als ze jonkies hebben zal ik wel een paar fototjes maken
ik heb een levendbarendenbak van 80/50/50
Re: Vraagje over kersenbuikjes kweken?
Ben maar niet bang iele dat gaat zeker lukken.
Geen enkel probleem.
Ik heb kersenbuiken en zoveel jongen dat ik er gestoord van wordt. Veel te veel.
Maar nu is het afgelopen want het vrouwtje is eergister dood gegaan.
Het mannetje blijft nu op de grond liggen en zwermt tussen de jongen. Dus best heel erg zielig.
Alleen de rest van de jongen zijn mannetjes dus ik weet niet of ik er verstandig aan doe een vrouwtje bij te zetten.
Geen enkel probleem.
Ik heb kersenbuiken en zoveel jongen dat ik er gestoord van wordt. Veel te veel.
Maar nu is het afgelopen want het vrouwtje is eergister dood gegaan.
Het mannetje blijft nu op de grond liggen en zwermt tussen de jongen. Dus best heel erg zielig.
Alleen de rest van de jongen zijn mannetjes dus ik weet niet of ik er verstandig aan doe een vrouwtje bij te zetten.
Groetjes Anietake,
Gezelschapsaquarium 150x60x60
Gezelschapsaquarium 150x60x60