Mannen en vechten? hopeloos

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Mannen en vechten? hopeloos

Bericht door Lincy »

• Om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen wij om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk aan te vullen.

Waterwaardes:
    PH= 7.6
    KH=
    GH=
    Nitraat (no2)= 25%
    Nitriet (no3)= 0
    Temperatuur= 24

Welke zichtbare veranderingen zijn er waar te nemen aan de vis:
    Neontetra mist zijn oogbal

Zijn er nog veranderingen aangebracht in of aan het aquarium:
    nope

Zijn er al medicijnen gebruikt voor dit probleem?
    zoja welke en hoeveel:
Nog niet

Bij deze mist vandaag per plots mijn neontetra een oogbal en het ziet er nogal luguber uit moet ik zeggen maar zelf heeft dat gekke ding er blijkbaar nog niet zo veel last van want hij blijft knokken met andere neon's dus ik heb hem nu maar in een babybakje gezet. even ik heb namelijk Esha 2000 in huis. Zou ik dat op hem kunnen gebruiken of zal ik het visje maar meteen eatheniseren. Gezien hij ook al liever bleef vechten tot de dood :? En als ik esha2000 ga gebruiken kan dat dan indezelfde bak doen of moet ie apart in een andere bakje. Verder nog iets kan dit dadelijk leidde tot die beruchte neonziekte? want ze hebben nu echt een kleurenpracht en die wil ik niet kwijt dus .... Wat is nu het beste om te doen?

jean-paul
200-400
200-400

Bericht door jean-paul »

Ik zou hem zeker al apart houden: vraag is hoe het komt dat het visje een oogbal mist. Lijkt me onwaarschijnlijk dat dit te wijten zou zijn aan vechten? Tenzij er grotere roofvissen bij je neons zitten?
Groetjes, Jean-Paul

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Nope zo ver ik weet geen grote roofvissen in de bak. Enige grote vis is een Brokaat barbeel maar die doet tot nu toe geen vlieg kwaad. Ja ik zeg vechten want in zijn manke toestand zag net dat ie ook nog stukje vin mist blijft hij wel jagen achter andere neons aan dus ...

Apart in een babybakje in het aquarium of echt gescheiden van water?

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Mannen en vechten? hopeloos

Bericht door Kevin »

Zou dat niet zeggen van de brokaat barbeel, zeker niet als er al een wondje zit op de vis. In eerste instantie in een apart bakje hangen mag in de zelfde bak. Als maar ik denk het niet het de neonziekte is kan je er toch weinig meer aan doen nu helaas.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

tommieaqua
0-200
0-200

Bericht door tommieaqua »

koop anders een scheidings want

Onderwerp auteur
Lincy
0-200
0-200

Bericht door Lincy »

Nee idd die brokaat barbeel is echt een lieverdje en onsterfelijk. Hij is helemaal alleen dus je zou zeggen hij moet vereenzamen maar dat is ie ook niet hij ziet er toch wel fit en fris uit en hij laat zich opjagen door elk visje wat kleiner is dan hem. Ik heb dat visje ook al zoo lang, gered ooit van de wc-dood bij iemand anders. en sinds die tjid heeft ie nog nooit vliegje kwaad gedaan. Dus ik kan me niet voorstellen dat hij de boosdoener is. Maar iemand in de bak heeft als hoofdgerecht broodje oogbal gegeten.

Maar ff terug is het verstandig om nu dat esha 2000 te gebruiken in de bak?THX

Kevin Noord-Brabant

Re: Mannen en vechten? hopeloos

Bericht door Kevin »

Denk niet dat dat nodig is, tenzij je de zaak ziet verergeren zou ik even niets anders doen dan de vis rust geven en observeren.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

dannyvk
0-200
0-200

Bericht door dannyvk »

als de vis niet heel raar doet is er inderdaad niets aan de hand er zijn een hoop vissen met meer 1 oog of zelf geen die een normaal leven lijden en met de vinnen komt het wel goed als deze genoeg rust krijgen.