zoals de titel al zegt, dit is het vervolg op mijn paludarium. Door het tijdgebrek en de ontzettende hoeveelheden water wat het watergedeelte van mijn paludarium in beslag nam heb ik besloten het water te vervangen door lucht
Er zitten nu 5 Dendrobates leucomelas in en in de toekomst komt er nog een groepje D. amazonicus in en een koppel D. Tinctorius cobalt bij in. Of de leuco's er dan nog in blijven weet ik nog niet.
De maten van de bak zijn: 170 b. x 70 d. x 110 h. Er hangen 4 pl lampen van 36 Watt boven, twee T5 lampen van 36 Watt en 3 spotjes van 50 Watt per stuk. Er zit een apparaat in om mist mee te maken en er hangen 6 sproeiers in de bak om de luchtvochtigheid op peil te houden en de planten water te geven. De planten doen het goed en de eerste orchidee is al bezig om een knop te vormen.
Hier dan ook een paar foto's van hoe de bak er nu bij staat. De planten moeten nog wel flink groeien zodat de wanden straks mooi vol zitten met groene blaadjes

mist:

D. Leucomelas (nog een jong dier, als ze ouder zijn zijn ze echt geel met zwart)