ik heb zolang een externe filter die over was erop gezet maar wil toch graag in dit bakje de interne filter gebruiken.
filter probleempje?
-
dannyvk
Onderwerp auteur - 0-200

filter probleempje?
ik heb in 1 van me kweekbakken 60X40X35 een pompje en voor die pomp zit een filter daar zitten fijne steentjes in maar deze zakken steeds naar beneden de laatste tijd hiervoor nooit gehad. de bedoeling is dat deze verspreid van onder naar boven zitten maar zodra ze zakken komt er denk ik te weinig water doorheen want dan komen er veel luchtbellen en hoor je het pompje lucht aanzuigen. als ik het filter eruit haal en de stenen verspreid gaat het een paar uur goed maar dan zijn ze allemaal weer gezakt? wat kan ik hieraan doen? of moet ik hiervoor een nieuwe filter kopen?
ik heb zolang een externe filter die over was erop gezet maar wil toch graag in dit bakje de interne filter gebruiken.
Re: filter probleempje?
inderdaad even wat type informatie graag, kunnen we is kijken waar het voor dient of hoort te dienen.
-
dannyvk
Onderwerp auteur - 0-200

dat is eigenlijk het probleem. het is een heel oud bakje en deze filter en pomp zitten er nog orgineel in. ik ben een jaar of 6 geleden met dit bakje begonnen en hiervoor is het van mijn opa weer geweest. er staat op de bak en op filter/pomp geen merk of iets anders. ik had zelf al veel op internet lopen zoeken maar kan niks vinden over deze soort filters vandaar dat ik het hier vraag.
Ik heb hier een fototje gevonden deze lijkt er heel veel op maar in plaats van een groene mat is het een net en er tussen steentjes of iets dergelijks.

maar de vraag was dus hoe kan ik ervoor zorgen dat deze steentjes niet zakken maar verspreid blijven over het gehele filter want dan doet hij het goed.
ik denk als alle stenen gezakt zijn dat er dan te weinig water door komt omdat de pomp dan lucht gaat zuigen.
Ik heb hier een fototje gevonden deze lijkt er heel veel op maar in plaats van een groene mat is het een net en er tussen steentjes of iets dergelijks.

maar de vraag was dus hoe kan ik ervoor zorgen dat deze steentjes niet zakken maar verspreid blijven over het gehele filter want dan doet hij het goed.
ik denk als alle stenen gezakt zijn dat er dan te weinig water door komt omdat de pomp dan lucht gaat zuigen.
-
Wildcaught Heckel
- 0-200

Ik denk dat het slim is om zelf een sponsje te maken voor het filtertje ipv de steentjes.
Als er nml een sponsje inzit kan deze dienen als huisvesting voor bacterien.
Ook zal dit minder vaak schoongemaakt hoeven worden en in mijn mening fijner werken.
Als er nml een sponsje inzit kan deze dienen als huisvesting voor bacterien.
Ook zal dit minder vaak schoongemaakt hoeven worden en in mijn mening fijner werken.
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...
Poeh dat is een lastige, kan het zijn dat het netje wat uitgelubberd is waardoor de steentjes kunnen zakken? of is de kracht uit de motor misschien waardoor er net te weinig kracht is om de steentjes te doen dwarrelen. Misschien is het wel het feit dat de steentjes vol met vuil zitten en dus een heel stuk zwaarder zijn en dus wellicht toe zijn aan vervanging 
Weet je zeker dat hij niet open kan, die op dat plaatje kan namelijk wel open uiteindelijk. Dat zwarte ding is een klemmetje, als ik het goed zie is dat een filter uit een tetra-tec aquarium. Maar die passen zeker niet bij jouw.
-
dannyvk
Onderwerp auteur - 0-200

op de foto is een tetra-tec maar is iets smaller.
maar ik krijg de mijne niet open dit is een soort raam van plastic waat aan beide kanten een net tussen zit. zegmaar om het net met stenen heen gesmolten.
als ik ze niet meer gelijk verdeeld krijg kan ik misschien toch zoals :Wildcaught Heckel zei beter een filter zelf op maat maken misschien.
wel zonde want omdat deze zo oud is wou ik hem graag blijven gebruiken vond ik wel mooi.
maar ik krijg de mijne niet open dit is een soort raam van plastic waat aan beide kanten een net tussen zit. zegmaar om het net met stenen heen gesmolten.
als ik ze niet meer gelijk verdeeld krijg kan ik misschien toch zoals :Wildcaught Heckel zei beter een filter zelf op maat maken misschien.
wel zonde want omdat deze zo oud is wou ik hem graag blijven gebruiken vond ik wel mooi.
Maar ja als hij niet werkt
zal je toch toch naar een oplossing moeten zoeken. En inderdaad wat Wildcaugth heckel zei een spons op maat maken en die erin mikken is misschien nog het gemakkelijkst.
-
Wildcaught Heckel
- 0-200

Je kan in de Aquariumwinkel waar je spullen haalt vast wel een grof blauw sponsje krijgen die voor een ander klein filtertje bedoelt is, als je dan even het bakje meeneemt kan je kijken welke het beste past, kan ook zijn dat hem thuis nog iets moet aanpassen.
Het houden van Discus is geen hobby, het is een Passie...
Bij welke winkelier kom je meestal voor je spullen?
-
dannyvk
Onderwerp auteur - 0-200

Brouwers in roosendaal misschien wel bekent hier ??
en in het weekend kom ik vaak in de buurt van oss
en dan ga ik naar spierings is wel aan te bevelen als je daar in de buurt bent
www.spieringsvis.nl
en in het weekend kom ik vaak in de buurt van oss
en dan ga ik naar spierings is wel aan te bevelen als je daar in de buurt bent
www.spieringsvis.nl