sera granured vraagje

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

sera granured vraagje

Bericht door Airwin »

Mijn vissen L. similis eten nog steeds niet echt goed droogvoer .
waardoor er veel etensresten blijven liggen tussen slakhuizen .
Ik heb nog een klein potje Sera granured voor afrikaanse chichliden.
Kan ik dat in een bakje leggen met water voor het voeren zodat het een beetje uit elkaar valt?
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Anonymous

Bericht door Anonymous »

Die korrels krijgen ze toch zo ook wel naar binnen, waarom zou dat uit elkaar moeten vallen ?
Heb je het al geprobeerd om te voeren zonder voorweken ?

Je zou natuurlijk ook het voer in dit oude topic kunnen proberen.

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

Re: sera granured vraagje

Bericht door Airwin »

ja dan pakken ze het massaal en spugen het paar minuten laten weer allemaal uit .
zodra het op de grond is kijken ze er niet meer naar ( de dickfeldi's knabbelen er wel lekker van maar bij de slakhuizen mogen ze niet)
het is veels te groot heb ik het gevoel

zal is op die site kijken of ik iets kleiners is dan kan ik dit gebruiken voor later.

Gast

Bericht door Gast »

als ze het oppakken en weer uitspugen lijkt het me niet te groot ;)

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Lijkt me eerder de kieskeurigheid van het beestje, ze kunnen daar best precies in zijn en blijkbaar is jouw wildvang dat ook. wat eten ze wel precies dan?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

Wel :
Garnalenmix Mysis artemia diepvries
en zelf pruttel ding wat stinkt yug

Niet:
tropical spirulina
sera granured
osi mix
sera flora
ik heb al is een beetje neergelegt s' avonds om te kijken of het weg zou zijn volgende dag maar ook geen succes
Als ik er bv een vlok tropical spirulina in gooi zitten ze ernaar te kijken of ze een ufo zien. Kan het wel klein maken maar misschien belast het dan mijn water teveel?

De dickfeldi's eten wel alles die zitten heel de dag ook nog is aan me achterwand te happen.

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Als ze die garanlenmix van mij eten dan is het goed krijgen ze iig alles binnen wat ze nodig hebben incl. 5% zuivere spirulina en vitaminen, mineralen. Ik zou me dus geen zorgen maken als ze geen droogvoer willen eten.

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Nee kwa voedings waarde komen ze niks te kort en met heel veel geduld kun je ze nog wel leren om vlokken ed te eten. Geef net voldoende voor de dickfeldi's zo af en toe, en op den duur zullen ze best wel nieuwsgierig worden.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

Oke bedankt.

Het is al een stuk makkelijker met de dickfeldi's tussen de stenen want die eten echt alles .
ook wel grappig om te zien is dat de similis soms bij elkaar komen dan zwemmen ze een stukje beetje naar elkaar bluffen . Die guppen van kevin komen dan ook die denken uhhhhh eten? maar dan jagen de similis ze massaal terug de stenen in.
zal is proberen wat te filmen.

@Discuskwekerij Bèrrege oke bedankt het is wel handig spul zou ik ook bv een klein stukje tussen mijn vingers klein kunnen maken zodat de stroming ook wat meeneemt voor de similis die niet bij zijn schelp vandaan wil?

Rob Bosman

kevin schreef:Nee kwa voedings waarde komen ze niks te kort en met heel veel geduld kun je ze nog wel leren om vlokken ed te eten. Geef net voldoende voor de dickfeldi's zo af en toe, en op den duur zullen ze best wel nieuwsgierig worden.
Als ze qua voedingswaarde niets te kort komen dan is het toch goed, zijn maar zat discussen die beslist geen discusgranulaat willen eten niets mis mee, dus zie ik de noodzaak van het perse moeten eten van vlokvoer ook niet helemaal.

Rob Bosman

Airwin schreef:Oke bedankt.

@Discuskwekerij Bèrrege oke bedankt het is wel handig spul zou ik ook bv een klein stukje tussen mijn vingers klein kunnen maken zodat de stroming ook wat meeneemt voor de similis die niet bij zijn schelp vandaan wil?
Ik laat een stuk van die groeneplak gewoon op een bordje ontdooien en dan maak ik het tussen me vingers fijn in het water.

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

oke bedankt

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Leuk ja een filmpje :lol: hier kregen ze van alles aan eten in de bak, al vanaf het begin af aan zijn ze niet anders gewend. Dat is duidelijk te merken bij jou ook dan.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand