Buikwaterzucht. wat is nu slim om te doen ?
Buikwaterzucht. wat is nu slim om te doen ?
ik heb helaas ontdekt dat ik 1 regenboogvisje heb met buikwaterzucht (waarschijnlijk 1 die is overgekomen die ik gister gekocht had)
nog 1 was een twijfelgeval.
nu is de vraag, wat jullie denken dat het verstandigste is om nu te doen?
want ik lees dat het enkel in een vroeg stadium nog genezen kan worden. maar bij deze staan de schubben al echt uit.
ik heb ze beide nu even in de garnalenbak gegooit, want daar zitten verder geen andere vissen in, en kan de ziekte dus geen kwaad.
maar is er kans dat het van zelf weer over gaat ? of kan ik ze beter uit hun lijden verlossen ? of andere tips ?
nog 1 was een twijfelgeval.
nu is de vraag, wat jullie denken dat het verstandigste is om nu te doen?
want ik lees dat het enkel in een vroeg stadium nog genezen kan worden. maar bij deze staan de schubben al echt uit.
ik heb ze beide nu even in de garnalenbak gegooit, want daar zitten verder geen andere vissen in, en kan de ziekte dus geen kwaad.
maar is er kans dat het van zelf weer over gaat ? of kan ik ze beter uit hun lijden verlossen ? of andere tips ?
Re: Buikwaterzucht. wat is nu slim om te doen ?
en vooral de vraag, is het besmettelijk ?? 
-
Rob Bosman
Kijk even op deze site gaat wel over Koi maar dat mag niets uitmaken.
http://www.hobbyistenkoiforum.nl/gezond ... rzucht.htm
http://www.hobbyistenkoiforum.nl/gezond ... rzucht.htm
zo te zien is het gelukkig niet besmettelijk.
ik laat ze wel ff een week of 2 a 3 in de garnalenbak, dan kan ik in de gaten houden of het beter of slechter gaat.
bedankt voor de site
ik laat ze wel ff een week of 2 a 3 in de garnalenbak, dan kan ik in de gaten houden of het beter of slechter gaat.
bedankt voor de site
Helaas komt het nog weinig voor dat buikwaterzucht geneest..meestal is dit in een vergevordert stadium wat de beste oplossing dan is is het beestje uit zijn lijden verlossen.
ze zeggen idd wel uitvangen, goed voer geven, en een breedwerkend antibioticum geven...en dan maar hopen dat t goed komt..maar zoals eerder verteld gebeurt dit zelden.
als de buikwaterzucht verder gaat dan ontstaan er ook zweren e.d. en komt er dus vochtophoping in de buikholte..zou je dit t visje aan willen doen?? ik niet in iedergeval.
en nee t is niet besmettelijk.
ze zeggen idd wel uitvangen, goed voer geven, en een breedwerkend antibioticum geven...en dan maar hopen dat t goed komt..maar zoals eerder verteld gebeurt dit zelden.
als de buikwaterzucht verder gaat dan ontstaan er ook zweren e.d. en komt er dus vochtophoping in de buikholte..zou je dit t visje aan willen doen?? ik niet in iedergeval.
en nee t is niet besmettelijk.
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
-
Gast
Dit komt ook veel voor bij betta's en meestal in combinatie met columnaris is mijn ervaring en ook dat het bijna niet te genezen is. Soms lijkt het of het genezen is maar komt het net zo hard weer terug na een behandeling.
En... als er 1 last krijgt volgen er meestal snel meer.
Er bestaat ook een besmettelijke buikwaterzucht die wordt veroorzaakt door een parasitaire infectie lees ik net.
En... als er 1 last krijgt volgen er meestal snel meer.
Er bestaat ook een besmettelijke buikwaterzucht die wordt veroorzaakt door een parasitaire infectie lees ik net.
ik gebruik dit topic maar ff, hoef alleen te weten of het idd buikwaterzucht is.

Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........
niemand een idee?
-
Coby
Nog een beetje moeilijk te zien zo maar het lijkt er wel op dat ze uitstaande schubben heeft. Wat heeft het visje nog meer voor symptomen Ina? 
nou bolle buik, uitstaande schubben en verders weinig.
hij eet goed is er als 1 van de 1e bij, zwemt gewoon, komt alleen niet meer door de hele bak, blijft een beetje bovenin zwemmen.
hij eet goed is er als 1 van de 1e bij, zwemt gewoon, komt alleen niet meer door de hele bak, blijft een beetje bovenin zwemmen.
Direct handelen geen risico nemen
Laatst gewijzigd door Herman op 18 okt 2008 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi ik was er al bang voor, vis is weg en water wordt ververst.
Bedankt Coby en Herman.
Bedankt Coby en Herman.