Achirius achirius?
Achirius achirius?
Ik hier in een aquariumzaak deze visjes zien zwemmen. Ik vond ze meteen super leuk en ik viel meteen op ze
. Alleen kan ik er niet zo veel informatie over vinden. Ik heb begrepen dat ze soms wel 45cm lang worden maar soms ook maar 10 cm? En soms lees ik dat ze perse levend voor moeten hebben, maar soms lees ik ook dat ze ook diepvries- en droogvoer eten. En ik heb ook op een site gelezen dat ze alleen op brakwater leven en dat ze 's nachts wel een een visje kunnen meepikken... Heeft iemand ervaringen met deze vis?
Groetjes Joep
Re: Achirius achirius?
Dat zijn toch zoetwaterschollen?
Ik kan me herinneren dat iemand ze heeft (op een ander fora). 'k zal eens gaan speuren
Ik kan me herinneren dat iemand ze heeft (op een ander fora). 'k zal eens gaan speuren
275x65x60
voor zover ik het terug kan vinden hoeven ze niet op brakwater en eten zowel droog, diepvries als levend voer.
275x65x60
-
Gast
och ja die heb ik ook nog gehad in een grijs verleden, geloof ik.. er bestaan ook andere soorten die er op lijken en groter worden.
Ik was ze altijd kwijt
Bij mij zijn ze ook nooit groter dan 5cm geworden en bij een maat van me zo een 8cm groot.
Levend voer is wel het beste/leukste omdat ze zich ingraven in het zand en dan opslokken wat er langs komt.
Ook neemt die de kleur aan van de ondergrond net als een kameleon. Wat grind hier en daar op de bodem voorkomt dat je constant een blanke vis ziet.
Ik was ze altijd kwijt
Bij mij zijn ze ook nooit groter dan 5cm geworden en bij een maat van me zo een 8cm groot.
Levend voer is wel het beste/leukste omdat ze zich ingraven in het zand en dan opslokken wat er langs komt.
Ook neemt die de kleur aan van de ondergrond net als een kameleon. Wat grind hier en daar op de bodem voorkomt dat je constant een blanke vis ziet.