inrichting bak 1.20 x 1.00x 0.50

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: inrichting bak 1.20 x 1.00x 0.50

Bericht door Kees »

Tsja, is best moeilijk, de ene houd van een zandbodem en de andere van grind.
Mijn advies, maak eens een lijst met welke vissoorten je wilt hebben en kijk dan verder en kijk wat die vissen prettig vinden.
Zelf heb ik een discusbak en heb dus ook planten die uit dezelfde regio komen en geschikt zijn voor de hogere temperauur.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Inderdaad Kees je begint bij de viskeuze en de rest pas je daar op aan. Je verlichting, je planten, zelfs de bodem kan voor elke vis weer anders zijn.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Je eerste keuze is in ieder geval richting azie.
Zou ik als ik jouw was eens kijken of je daar nog meer vissen mooi vind.
Misschien een mooie goerami soort? Vind ik persoonlijk altijd mooie vissen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

yvon

Bericht door yvon »

Beaufortia leveretti

Familie : Balitoridae
Herkomst : China
Lengte vd vis : 12 cm
Min.lengte aquarium : 120 cm
Nederlandse naam : Chinese algeneter

Redelijk vreedzame vis die alleen ten opzichte van soortgenoten enigszins territoriale neigingen heeft. Er moet op gelet worden dat zich in het aquarium geen zaken bevinden met scherpe kanten daar ze zichzelf gemakkelijk verwonden. Het water moet zuurstofrijk zijn en een sterke stroming wordt op prijs gesteld.

Dat word dan dus in ieder geval opletten dat het afgerond grind word of zand, of een mengeling daarvan.

Het is inderdaad kijken welke vissen soorten je erin wil hebben en dan verder kijken welke inrichting die vissen verlangen.
De ene houd van veel schuilplekken, de ander heeft graag veel vrije zwem ruimte, sommige willen graag holletjes.
Persoonlijk vind ik stukken hout in combinatie met planten (en misschien hier en daar een paar stenen) wel heel mooi.
Hout kun je op heel veel manieren plaatsen, liggend, rechtop staand maar ook hangend geeft vaak een heel mooi en natuurlijk effect, alsof er boomwortels van bovenaf het water in hangen.

Achterwand, tsja als je zin hebt om te gaan knutselen, ik moet zeggen dat een zelfgemaakte achterwand toch wel mooier is dan een gekochte.
Bij de gekochte zie je toch meestal wel (aangezien ze in delen zijn) de naden die niet helemaal goed aansluiten.
Met een zelfbouw achterwand kun je het maken zoals jij wil en op de maat die je zelf wil.
Hier op het forum staan ook topics over de bouw van een achterwand, ik raad je aan om gewoon daar eens te kijken wat je er van vind.

Terrasjes hebben we zelf net in de meterbak gemaakt, het geeft wel een mooi effect en helpt ook mee om wat meer diepte in de bak te creëren, als je de hoogte van je bodem op bepaalde plekken verschillend wil hebben is dat de ideale oplossing, ook daar zijn topics van op het forum.

Veel plezier en succes ermee.

Groetjes yvon.