Hallo,
Ik had een vraag omtrent het voeren van vissen die net geplaatst zijn .
Deze vissen kunnen erg gestrest zijn is het verstandig om een aantal dagen niet te voeren wat zijn jullie gedachtes ervaringen hiermee?
Nieuwe bak nieuwe vissen voedsel
-
Airwin
Onderwerp auteur - 200-400

Nieuwe bak nieuwe vissen voedsel
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
Re: Nieuwe bak nieuwe vissen voedsel
Wil je een algemeen antwoord, of eentje specifiek voor jou vis dan moet je even vermelden om welke vis het gaat 
-
Airwin

Ik kies optie 1 en 2 
Omdat dit misschien voor andere ook nuttig kan zijn ivm opstartende aquarium's en vis sterfte .
In mijn geval gaat hem om tanganijka cichlide
L.similis
Omdat dit misschien voor andere ook nuttig kan zijn ivm opstartende aquarium's en vis sterfte .
In mijn geval gaat hem om tanganijka cichlide
L.similis
ja nog steeds
En ik geef alleen antwoord op optie 2, want 1 kan alle kanten op.
Geef ze de eerste dag, anderhalve dag even niks. Als je merkt dat ze wat rond gaan kijken gooi je is een klein beetje voer in de bak wat ZINKT, merk je dat ze het gelijk doorhebben kun je elke dag of 2 keer per dag kleine beetjes gaan voeren en langzaam voor wat afwisseling gaan zorgen.
De ene simillis is heel kieskeurig de andere niet, dat merk je snel genoeg maar let op dat je niet te veel voert zodat het blijft liggen.
Geef ze de eerste dag, anderhalve dag even niks. Als je merkt dat ze wat rond gaan kijken gooi je is een klein beetje voer in de bak wat ZINKT, merk je dat ze het gelijk doorhebben kun je elke dag of 2 keer per dag kleine beetjes gaan voeren en langzaam voor wat afwisseling gaan zorgen.
De ene simillis is heel kieskeurig de andere niet, dat merk je snel genoeg maar let op dat je niet te veel voert zodat het blijft liggen.
-
Airwin

ah oké ze zwemmen wel wat rond maar ik hoef maar me arm te bewegen op een meter of 3 afstand en ze zitten tussen de rotsen
Dus het is bij deze vis niet zo dat als ze eten onder stres ze het eten heel slecht verteren en de kans op ziekte groter wordt?
Dus in het algemeen zal een makkelijke kostganger hier vrij weinig last van hebben?
Is dat eigenlijk meer het geval bij tropheus soorten?
Dus het is bij deze vis niet zo dat als ze eten onder stres ze het eten heel slecht verteren en de kans op ziekte groter wordt?
Dus in het algemeen zal een makkelijke kostganger hier vrij weinig last van hebben?
Is dat eigenlijk meer het geval bij tropheus soorten?
ja nog steeds
Ja tuurlijk wel maar als ze zich al wat meer laten zien dan is de stress al wat minder. Tropheus is inderdaad een heel ander verhaal, daar heb je ook de ziekte bloat e.d. heel makkelijk te pakken. Geef je ze weinig eten zullen ze ook niet zo snel darmproblemen krijgen.