spiegeling zijwand

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

spiegeling zijwand

Bericht door Airwin »

Naar aanleiding van het lezen van coby's aquarium post en haar verder niet lastig wou vallen met pm deze post :P

Als je naar een aquarium kijk zonder zijwanden zie ik links en recht een spiegeling van een klein stukje aquarium.
Als ik door de zijwand naar de andere kant kijk, kijk je dwars door je aquarium heen.
Maar wat zien de vissen in het aquarium :D

Mijn aquarium staat met 1 zijkant naar een witte muur ( op zo'n 15 cm)
de andere zijkant staat nu naar bak van schildpad ( die heeft een dichte zijkant)

Mijn Vallisneria wil er niet groeien en stenen wil ik er niet om het mezelf niet al te moeilijk te maken ( blijft toch mijn eerste vis aquarium) Een zijwand erin plaatsen lijkt me een beetje laat.
Heeft het nu nog nut om iets op het aquarium aan de buitenkant te plakken?

Groetjes :D
120x40x55 tanganyika in de maak :D ja nog steeds

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: spiegeling zijwand

Bericht door Kevin »

De vissen kijken recht door de ruit naar buiten netzoals jij dat doet als je naar buitenkijkt. Het spiegelen vanuit de binnenkant geld niet omdat er geen water staat aan de buitenkant van de bak.

Maar waarom precies wil je zijkant afplakken?

Voor de vissen wordt het wel rustiger, en je hebt minder licht inval van de zon dus minder snel last van algen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

Ik wil het liefst die spiegeling een beetje tegen gaan. Ik had er gewoon een achterwandje moeten plaatsen maar ja :)

Ik had er Vallisneria staan maar dat deed niks die heb ik verplaatst naar midden van bak en ik zie het nu elke dag groeien.

Maarja ik probeer het nog wel is met een ander plantje wanneer er iets rondzwemt :P

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Weet niet hoe het bij Coby is maar mijn zijkant waarbij ik buitenkant heb beplakt met zilvere plakfolie spiegelt ook nog wel iets of wat, misschien is het met zwarte plakfolie minder. :roll:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Coby

Bericht door Coby »

De spiegeling is hier minimaal, de zwarte plakfolie vind ik ideaal ook als je ruimte in je bak wil besparen. :)

Onderwerp auteur
Airwin
200-400
200-400

Bericht door Airwin »

hhmm als ik nou telkens langs de bak zou lopen zou het wel rustiger zijn voor de vissen maar of het mooier is om naar te kijken hmm.

ff foto gemaakt dan zie je wat ik bedoel ( zo kijk ik zeg maar naar de bak) ik ga maar proberen of er een ander soort plant wil groeien dan lijkt het of er nog heel wat zit .

Afbeelding