Een tip om een teveel aan slakken te verwijderen uit het aquarium..
Plaats een klein glazen potje met een deksel waar je gaten in maakt op de bodem in het aquarium, stop hier een schijf komkommer of een voertablet in laat dit een nachtje liggen. Eventueel kan je doormiddel van een touwtje om de nek van het potje en de andere kant boven water smorgens het potje er uithalen zonder de hele bak in te moeten..
Voor grote bakken kan je ook 3 of meer potjes gebruiken.
Tip; Verwijderen slakken
-
Biancab
Onderwerp auteur - 400-600

Tip; Verwijderen slakken
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
Re: Tip; Verwijderen slakken
Ga ik binnenkort eens proberen, mijn kogelvisje krijgt het niet aan gegeten.
Txs
Txs
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Gast
je kan ook slablaadjes in de grond drukken en deze de volgende dag weer verwijderen.
gr jaap.
gr jaap.
Had het kogelvisje onderschat, bak was op een gegeven moment slak vrij.
Heb er nu maar appelslakken in gedaan
.
Heb er nu maar appelslakken in gedaan
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Goed idee Biancab! Ik heb er namelijk net vijf uit mn aquarium gevist, ze kwamen steeds op mijn schuimnest met baby's af??
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
ik heb van alles geprobeerd ik heb niet zo heel veel planten dus een voor een voorzichtig eruit gehaald uitgespoeld in aqua water in een emmer de rest met de hand van het glas gehaald he he wel veel werk maar het was een heel volk schone bak ik heb ook 2 slakken eten de slakken maar ze konden het niet voor eten. ik vind dit een goede manier bij mij kon het dus ,nu geen belasting van het water door dooie slakken ivm chemische reiniging.
-
Gast
Met middeltjes die slakken doden vergeten de mensen vaak dat je de slakken dan ook dient te verwijderen als ze dood zijn.
Anders krijg je door al die rottende lijkjes alsnog een vergiftiging.
Persoonlijk vind ik ze makkelijker te verwijderen als ze nog leven (dan hoeft je niet zo te zoeken). Ik gooi dan gewoon een voerpil in de bak en met een uurtje zit daar een hele berg slakken die ik er met een netje zo uit haal.
Anders krijg je door al die rottende lijkjes alsnog een vergiftiging.
Persoonlijk vind ik ze makkelijker te verwijderen als ze nog leven (dan hoeft je niet zo te zoeken). Ik gooi dan gewoon een voerpil in de bak en met een uurtje zit daar een hele berg slakken die ik er met een netje zo uit haal.
Da's een leuke. Ik was nog niet zo handig met het netje, ik laat dat stuk komkommer steeds vallen. Weg slakken...
Trouwens, op een moment zat mijn bak onder de slak, ongeveer 200, ik koop op de beurs 5 slaketende slakken, twee weken later alle slakken weg. Letterlijk. Weg. Foetsjie.
Trouwens, op een moment zat mijn bak onder de slak, ongeveer 200, ik koop op de beurs 5 slaketende slakken, twee weken later alle slakken weg. Letterlijk. Weg. Foetsjie.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Biancab schreef:Een tip om een teveel aan slakken te verwijderen uit het aquarium..
Plaats een klein glazen potje met een deksel waar je gaten in maakt op de bodem in het aquarium, stop hier een schijf komkommer of een voertablet in laat dit een nachtje liggen. Eventueel kan je doormiddel van een touwtje om de nek van het potje en de andere kant boven water smorgens het potje er uithalen zonder de hele bak in te moeten..
Voor grote bakken kan je ook 3 of meer potjes gebruiken.
hoe groot moeten die gaten zijn?
dat ze er door kunnen kruipen of niet?
groetjes marco
rio 180 - verzamel
houtenbak 1200 liter in aanbouw
rio 180 - verzamel
houtenbak 1200 liter in aanbouw